Opgave til spiseredskaber – emnepakke GF2 PAU
Målgruppe
EUD GF2
EUX
Fagområde
Omsorg, Sundhed og Pædagogik
Varighed
6 timer
Uddannelse
Den pædagogiske assistentuddannelse
Forløbet passer til emnepakken om Spiseredskaber, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke borgere, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag eller hvordan teknologierne kan forbedre deres livskvalitet i hverdagen.
Beskrivelse
Forløbet tager udgangspunkt i emnepakken til Snoezle og sansestimuli.
Eleverne starter med at skulle høre en af podcastene “Livet med Sclerose”, “Livet med Parkinson” eller “Livet med hjerneskade” det gøres for at der er fokus på en specifik case, når man skal arbejde med emnepakken.
Derefter ses Emnepakken præsentationsvideoen. Efter det går eleverne i gang med at arbejde med de forskellige velfærdsteknologiske løsninger, som de finder relevante for deres case. målet med arbejde med teknologierne, er at eleverne for udarbejdet en velfærdsteknologisk vurdering (VTV), som de skal præsenterer
Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet.
Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi
Læringsmål
- Planlægge og igangsætte pædagogiske aktiviteter, der gør brug af velfærdsteknologi, digitale og sociale medier,