Opgave til Snoezel – emnepakke PAU
Målgruppe
Hovedforløb
EUX
Fagområde
Omsorg, Sundhed og Pædagogik
Varighed
6 timer
Uddannelse
Den pædagogiske assistentuddannelse
Forløbet passer til emnepakken om sanser, snoezel og sansestimuli, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke borgere, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag eller hvordan teknologierne kan forbedre deres livskvalitet i hverdagen.
Beskrivelse
Forløbet tager udgangspunkt i emnepakken til Snoezle og sansestimuli.
Eleverne starter med at skulle høre en af podcastene “Livet med udsatte misbrugere som arbejde”, “Livet som ung i psykiatrien” eller “Livet med hjerneskade” det gøres for at der er fokus på en specifik case, når man skal arbejde med emnepakken.
Derefter ses Emnepakken præsentationsvideoen. Efter det går eleverne i gang med at arbejde med de forskellige velfærdsteknologiske løsninger, som de finder relevante for deres case. målet med arbejde med teknologierne, er at eleverne for udarbejdet en velfærdsteknologisk vurdering (VTV), som de skal præsenterer
Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet.
Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi
Læringsmål
- Eleven kan anvendeviden om den pædagogiske målgruppes motoriske udvikling og sansning til at begrunde og målrette tilrettelæggelse og udførelse af sansemotoriske aktiviteter.
- Eleven kan vurdere og begrunde behovet for velfærdsteknologi, sociale- og digitale medier som hjælpemiddel til øget selvhjulpenhed og styrket livskvalitet hos den pædagogiske målgruppe.