Målgruppe

EUD GF2

EUX

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

6 timer

Uddannelse

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Forløbet passer til emnepakken om sanser, snoezel og sansestimuli, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke borgere, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag eller hvordan teknologierne kan forbedre deres livskvalitet i hverdagen.

Beskrivelse

Forløbet tager udgangspunkt i emnepakken til Snoezle og sansestimuli.

Eleverne starter med at skulle høre en af podcastene “Livet med udsatte misbrugere som arbejde”, “Livet som ung i psykiatrien” eller  “Livet med hjerneskade” det gøres for at der er fokus på en specifik case, når man skal arbejde med emnepakken.

Derefter ses Emnepakken præsentationsvideoen. Efter det går eleverne i gang med at arbejde med de forskellige velfærdsteknologiske løsninger, som de finder relevante for deres case.  målet med arbejde med teknologierne, er at eleverne for udarbejdet en velfærdsteknologisk vurdering (VTV), som de skal præsenterer

Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet.  

Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi  

 

Læringsmål

  • Planlægge og igangsætte pædagogiske aktiviteter, der gør brug af velfærdsteknologi, digitale og sociale medier
  • Planlægge, gennemføre og evaluere fysiske, musiske, æstetiske, kulturelle og praktiske aktiviteter under hensyn til den pædagogiske målgruppes sundhed og trivsel

Materialet er blevet downloadet af 12 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.