Målgruppe

EUD GF2

EUX

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer

Uddannelse

Social- og sundhedsassistentuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

Forløbet her passer til emnepakken om Osteoporose, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke borgere, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag eller hvordan teknologierne kan forbedre deres livskvalitet i hverdagen.

Beskrivelse

Forløbet tager udgangspunkt i emnepakken til Osteoporose.

Eleverne starter med at høre podcasten ”Livet med Osteoporose, Bo” Eller ” Livet med Osteoporose, Jytte” det gøres for at der er fokus på en specifik case, når man skal arbejde med emnepakken.

Derefter ses Emnepakken præsentationsvideoen. Efter det går eleverne i gang med at arbejde med de forskellige velfærdsteknologiske løsninger, som de finder relevante for deres case.  målet med arbejde med teknologierne, er at eleverne for udarbejdet en velfærdsteknologisk vurdering (VTV), som de skal præsenterer

Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet.  

Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi  

 

Læringsmål

  • Eleven kan i kendte situationer indgå i relationer, samt understøtte rehabilitering, guidning og vejledning af borgeren til mestring af eget liv samt inddrage enkle faktorer, der fremmer og hæmmer motivationen for egenomsorg.
  • Eleven kan i kendte situationer redegøre for ergonomiske principper, regler om . sikkerhed og arbejdsmiljø, samt deltage i forflytninger med og uden velfærdsteknologiske hjælpemidler, samt i enkle situationer reflektere over egenomsorg i jobudøvelsen.

Materialet er blevet downloadet af 11 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.