Opgave til hygiejne og personlig pleje – emnepakke PAU

Målgruppe

EUX, Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Denne opgave passer til en emnepakke om hygiejne og personlig pleje, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke borgere, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag eller hvordan teknologierne kan forbedre deres livskvalitet i hverdagen.

Dette forløb er blevet downloadet af 2 brugere.

Læringsmål

  • 1. Eleven kan anvende viden om det fysiske, kemiske, psykosociale og ergonomiske arbejdsmiljø til at planlægge og udføre arbejdsopgaver
  • 2. Eleven kan selvstændigt planlægge at arbejde med forflytningsopgaver herunder forebygge arbejdsbetingede belastninger og arbejdsulykker ved hjælp af velfærdsteknologi, hjælpemidler og ergonomiske teknikker
  • 3. Eleven kan anvende viden om faktorer, der kan føre til konflikter og vold, til at reflektere over og medvirke i forebyggelsen af fysisk og psykisk vold på arbejdspladsen.

Beskrivelse

Denne opgaver tager udgangspunkt i emnepakken til hygiejne. Start med at se præsentationsvideoen med eleverne inden, at de selv arbejder videre med teknologierne. Derefter går de i gang med selve opgaven, som enten starter med podcasts eller film fra praksis. Der er instruktionsfilm til hver velfærdsteknologi samt en mini VTV (velfærdsteknologisk vurdering), der skal udfyldes i opgaven.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.