Opgave til hygiejne og personlig pleje – emnepakke SSA
Målgruppe
Hovedforløb
EUX
Fagområde
Omsorg, Sundhed og Pædagogik
Varighed
5 timer
Uddannelse
Social- og sundhedsassistentuddannelsen
Forløbet her passer til en emnepakke om hygiejne og personlig pleje, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke borgere, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag eller hvordan teknologierne kan forbedre deres livskvalitet i hverdagen.
Beskrivelse
Forløbet tager udgangspunkt i emnepakken til hygiejne og personligpleje.
Eleverne starter med at skulle høre podcasten ”Livet som hygiejnesygeplejerske” det gøres for at der er fokus på en specifik case, når man skal arbejde med emnepakken.
Derefter ses Emnepakken præsentationsvideoen. Efter det går eleverne i gang med at arbejde med de forskellige velfærdsteknologiske løsninger, som de finder relevante for deres case. målet med arbejde med teknologierne, er at eleverne for udarbejdet en velfærdsteknologisk vurdering (VTV), som de skal præsenterer
Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet.
Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi
Læringsmål
- Eleven kan anvende viden om funktionsevne, forflytning, lejring, mobilisering samt hjælpemidler og velfærdsteknologi til at begrunde, vurdere og tilrettelægge pleje- og omsorgsopgaver med fokus på borgerens/patientens mestringsevne.
- Eleven kan anvende viden om velfærdsteknologi i sygeplejen til at medvirke ved implementering af nye teknologiske løsninger i forhold til borgeren/patienten og pårørende, herunder telemedicinske løsninger.