Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Omsorg, sundhed og Pædagogik
2 timer
Den pædagogiske assistentuddannelse
VR filmene kan bruges som en metode til at opleve praksisnærhed for elever, der ikke er fortrolige med hverdagen i en daginstitution og som faglige film, hvor eleven undersøger praksis og kobler teorier fra målene på Pædagogisk Assistent uddannelsen på.
VR filmene beskriver pædagogisk praksis i daginstitutionen Børnehuset Gudenådalen.
Der er optaget VR film fra samling i vuggestue og børnehave.
Filmene illustrerer mange af de elementer, der findes i forbindelse med at afholde samling. Der vises opstart, dialog med børnene, sproglige aktiviteter der understøtter begrebsdannelse, sanglege, afslutning m.m.
VR filmene giver en helt speciel mulighed for at være betragter og lave iagttagelser i forhold til den pædagogiske praksis.
Der er 6 VR film. Filmene er delt op i afsnit og de kan ses enkeltvis eller samlet som en hel samling.
I undervisningsmaterialet gives bud på refleksionsspørgsmål til eleverne.