Kend Aquatime SOSU – Klik og Hent

Målgruppe

EUD GF2, EUX, Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

2 timer 00 minutter

Fagområde

Social- og sundhedsassistentuddannelsen, Social- og sundhedshjælperuddannelsen

Velfærdsteknologi (Vest)

Dette forløb er blevet downloadet af 5 brugere.

Læringsmål

  • Eleven får kendskab til de væsentligste indstillinger og funktioner ved den borgerrettede velfærdsteknologi Aquatime
  • Eleven kan forklare brugervenlighed, design og formål

Beskrivelse

Eleverne lærer Aquatime at kende, identificere de væsentligste indstillinger og funktioner ved Aquatime, herunder brugervenlighed, design og formål.

Aquatime er en del af Klik og Hent - din samlede undervisningsforløbspakke omkring konkrete velfærdsteknologier.

Forløbene er inddelt i tre taksonomiske niveauer: Kend, Anvend og Vurder/Videreudvikle.

I dette forløb arbejder du nærmere med niveau 1 'kend' til SOSU-uddannelserne, hvor eleverne får kendskab til Aquatime.

Forløbet indeholder en underviservejledning og spørgsmålsark til elever målrettet GF2, SSA og SSH.

Om Aquatime
Det intelligente drikkeglas Aquatime er udviklet med henblik på at forebygge dehydrering. Aquatime er forbundet til Aquatime-serveren, og her registreres borgerens væskeindtag.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.