Luk
  • Nyheder
  • Undervisningsmateriale
  • Aktiviteter
  • Projekter
    • Inspiration til fjernundervisning
  • Om Videnscenterportalen.dk
    • Om Videnscenterportalen.dk
    • Hvem er Videnscentrene?
    • Betingelser
    • Cookies
  • Kontakt
Videnscenterportalen – Viden på tværs
  • Nyheder
  • Undervisningsmateriale
  • Aktiviteter
  • Projekter
    • Inspiration til fjernundervisning
  • Om Videnscenterportalen.dk
    • Om Videnscenterportalen.dk
    • Hvem er Videnscentrene?
    • Betingelser
    • Cookies
  • Kontakt
Morten Christoffersen

Alle forløb oprettet af Morten Christoffersen

Statistik: Arbejd med data fra en webshop – Matematik

Data giver i sig selv ikke nogen værdi. Det er når man analyserer den, sammenholder eller forbinder den, at den kan give vigtig viden om din virksomhed. Lad dine elever arbejde praksisnært med konkrete beregninger fra en webshop.

Digital Handel

Lineære funktioner fra webshoppens verden – Matematik

Forløbet bringer det praksisnære helt ned i matematikken, så du her kan vise dine elever, hvordan man kan bruge matematikken i i erhvervslivet. Opgaverne kobler funktioner (lineære og 2. grads) sammen med reel praksisnært arbejde med webshopstatistik, og giver forståelse for funktioner i virkelighedens verden.

Digital Handel

SEO – Hovedforløb Digital Handel

SEO er et tilbagevendende emne på tværs af fagene i specialet Digital Handel, og er en central disciplin ude i virksomhederne. Her finder du det samlede materiale der er udviklet fra de forskellige fag på hovedforløbet.

Digital Handel

Digital salgsoptimering – hovedforløb Digital handel

Faget er et valgfag udviklet til specialet digital handel. Som titlen indikerer handler det om at optimere salget gennem analyse. Eleverne skal arbejde med kundeanalyser, CRM-systemer og loyalitetsprogrammer, konkret splittest og konverteringsoptimering. Forløbet er delvist udviklet med forslag til indhold i de emner, der endnu ikke er udviklede.

Digital Handel

SoMe salg og kundedialog – Hovedforløb Detail

Dette valgfag til hovedforløb detail, sætter fokus på hvordan eleven kan arbejde med de sociale medier i forbindelse med salg, men også hvordan man kan møde kunden online.

Digital Handel

ERP-systemer -Virksomhedsøkonomi C

Lær dine elever om ERP-systemer i vores forsimplede model. Du behøver ikke viden om ERP-systemer, og du slipper for at oprette prøveabonnementer rundt omkring, for at vise dine elever, hvordan man arbejder i et ERP-system.

Digital Handel

Argumenter og appelformer – Dansk C

Forløbet introducerer de klassiske appelformer, etos, logos og patos samt forskellige argumentationsformer. Både appel- og argumentationsformer er eksemplificeret ud fra produktbeskrivelser fra nettet og eleverne skal også arbejde med korrekt skriftlig fremstilling.

Digital Handel

Online salg og kundeservice – Hovedforløb detail

Dette forløb tager udgangspunkt i nogle af de nye målpinde, der blev tilføjet til Salgsassistent del 1 fra august 2020. Forløbet handler bl.a. om hvordan købsadfærden er blevet ændret efter Covid-19.

Digital Handel

E-handel og forbrugernes adfærd – USF Detail

Dette forløb er udviklet til faget USF Detail.
Eleverne arbejder med udgangspunkt i DIBS' e-handelsrapport med at undersøge, hvorfor de selv og danskernes digitale købsadfærd stiger og ser i den forbindelse på, hvilke trends der er på vej.

Digital Handel
Videnscenterportalen
Børne- & Undervisningsministeriet
Videnscenterportalen mail@videnscenterportalen.dk 25 28 46 92 Tvedvej 7 6000 Kolding Betingelser og Cookiepolitik
© 2023 Børne- & Undervisningsministeriet