Gitte Bækmark
Alle forløb oprettet af Gitte Bækmark.
Bæredygtighed, markedsføring og segmentering – Afsætning C
Segmentering og målgrupper - hvordan hænger det sammen med bæredygtighed? Det kan du og dine elever finde ud af ved at arbejde med...
Influencermarketing på Hovedforløb Detail
Hvorfor er det en god idé at vælge en influencer til at markedsføre sit produkt? Og hvordan vælger man den rette influencer? Det...
E-handel og sociologi – Samfundsfag
I dette forløb til Samfundsfag C skal eleverne arbejde med sociologi med udgangspunkt i E-handelsanalysen, som udgives hvert år og giver et indblik...
Liveshopping i Erhvervsinformatik C
Liveshopping er en hybrid, hvor den fysiske og den digitale butik smelter sammen og udgør en ny form for salgskanal. På denne side...
Liveshopping i Dansk C
Liveshopping er en hybrid, hvor den fysiske og den digitale butik smelter sammen og udgør en ny form for salgskanal. På denne side...
Liveshopping i Afsætning C
Liveshopping er en hybrid, hvor den fysiske og den digitale butik smelter sammen og udgør en ny form for salgskanal. På denne side...
Liveshopping i USF detail og handel
Liveshopping er en hybrid, hvor den fysiske og den digitale butik smelter sammen og udgør en ny form for salgskanal. På denne side...
Watery: Forretningsmodel og strategi – Afsætning B
Med udgangspunkt i case-videoer med Watery arbejder eleverne med virksomhedens forretningside og strategi. Dette forløb er udviklet til Afsætning B på EUX/EUD.
Nøgletal og økonomisk effektivitet- Virksomhedsøkonomi C
Eleverne arbejder med nøgletal for en webshop med udgangspunkt i Watery.dk. Dette forløb er udviklet til Virksomhedsøkonomi niveau C.
Digitale forretningsmodeller – Afsætning D-C
Materialet tager udgangspunkt i Nets's rapport om dansk e-handel 2021, og eleverne skal med udgangspunkt i rapporten arbejde med opgaver, der omhandler brancher...
Introduktion til digitale markedspladser – Afsætning C
Eleverne præsenteres i dette undervisningsforløb for digitale markedspladser, hvordan de kategoriseres og hvordan de tjener deres penge. Der lægges særligt fokus på forskellen...
Dataanalyse – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven opnår grundlæggende færdigheder i arbejdet med data og dataanalyser. Det gælder identificering af datakilder, indsamling og...
Digital markedsføring 1 – Hovedforløb Digital handel
Eleven kan anvende metoder til digital markedsføring, og kan relatere markedsføringen til det daglige arbejde. Eleven kan efterfølgende selv oprette kampagner på sociale...
Sprog og argumentation i nyhedsbreve – Dansk C
I dette forløb arbejder eleverne med udgangspunkt i kommercielle og elektroniske nyhedsbreve med sprog og argumentation i form af bl.a. semantiske kæder og...
Nyhedsbrevets virkemidler – Dansk A
Her lærer eleverne at arbejde med nyhedsbrevets opbygning og virkemidler med støtte fra ekspertvideoer og eksempler på virksomheder, der arbejder med nyhedsbreve.
Introduktion til nyhedsbrevet – Dansk C
Eleverne præsenteres i dette forløb for intern og ekstern kommunikation i virksomheden med fokus på nyhedsbrevet, som ekstern. Kampagnemail og automationsmails præsenteres og...
Det gode nyhedsbrev – Dansk A
I dette forløb arbejder eleverne med udgangspunkt i Laswells kommunikationsmodel og Austins sproghandlinger med at analysere nyhedsbreve.
Digital markedsføring 2 – Hovedforløb Digital Handel
Dette to ugers kursus bygger oven på de grundsten, der blev lagt i Digital Markedsføring 1. Eleven kan selvstændigt opstille og udføre kampagner...
E-procurement – Hovedforløb Digital handel
Eleverne arbejder med emner indenfor indkøb med særlig fokus på indkøbets styringsniveauer, leverandøranalyse og digital forhandling. Forløbet har en uges varighed og er...
Koncept – Salgsassistent del 1
Forløbet handler bl.a. om hvordan en butiks koncept skal spille sammen både online og offline, og hvordan dette støtter op om kundernes loyalitet....
UX på webshoppen – IT B
I dette undervisningsforløb arbejder eleven med research af UX design på webshoppen og efterfølgende splittest af nyt design. Dette forløb er udviklet til...
Købsflow på webshoppen – Erhvervsinformatik C
Eleverne lærer i dette undervisningsforløb, hvordan et købsflow på webshoppen er afgørende for succes og kommer til at arbejde med Computational thinking for...
Digital markedsplads – ven eller fjende? Hovedforløb Detail
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med digitale markedspladser generelt og specifikt med Amazon og de forskellige modeller for samarbejde man kan have (FBA/FBM)...
Digitale markedspladser på B2C – USF Detail
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med digitale afsætningskanaler generelt og digitale markedspladser som afsætningskanal specifikt. Dette forløb er udviklet til USF Detail.
Funktionalitet på webshoppen – Hovedforløb Handel
Eleverne lærer i dette undervisningsforløb, hvorfor User Experience (UX) er så vigtigt, når det kommer til udvikling af webshoppen. Dette forløb er udviklet...
Going Digital – Hovedforløb Detail
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med hvordan en eksisterende virksomhed får etableret en webshop med udgangspunkt i en projektmodel og e-handelstrappen. Dette forløb...
Logistik – Hovedforløb Digital handel
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med emner indenfor logistik med særlig fokus på udgående logistik i forbindelse med e-handel. Dog skal de også...
Videomarketing – Hovedforløb Handel
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med, hvordan video kan benyttes af praktikvirksomhederne til at profilere både virksomhederne og sortimentet ud fra en SoMe...
Tonen i kundeservice – Hovedforløb Detail
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med, hvordan den valgte tone i virksomhedens tilgang til kundeservice har indflydelse på kundernes respons. Dette forløb er...
Digital kommunikation og nye forbrugertyper – USF Detail
Undervisningsforløbet giver indblik i fremtidens forbrugertyper kaldet SUBIT’erne, som består af fem grundlæggende forbrugertyper. De nye kundetyper handler på tværs af alle kanaler,...
Politik for digital kommunikation – Hovedforløb Kontor
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med Tone of Voice og CSR i forbindelse med udarbejdelse af en politik for digital kommunikation for deres...
SoMe commercial – Engelsk C
Eleverne skal med udgangspunkt i Call to action-knapper udarbejde en reklame for til Intragram eller Facebook for enten Laøhlé eller Jysk på det...
Tone of voice – Engelsk B
Eleven arbejder med tone of voice med udgangspunkt i virksomheders fejlmeddelelser på hjemmesider og tekster på sociale medier. Dette undervisningsforløb er udviklet til...
Digitale salgskanaler – USF Detail
Eleven arbejder med forskellige digitale salgskanaler og deres fordele og ulemper. Dette undervisningsforløb er udviklet til USF Detail.
Nyhedsbrev – Dansk D
Eleven arbejder med ekstern og intern digital kommunikation med udgangspunkt i bl.a. Tone of Voice. Dette forløb er udviklet til Dansk niveau D.
Omkostningstyper – Virksomhedsøkonomi C
Eleven arbejder med nøgletal i forbindelse med opstart og drift af en webshop. Dette forløb er udviklet til Virksomhedsøkonomi C.
Watery: Online markedsføring – Markedskommunikation C
Online indtager offline – Afsætning C -D
Efter flere år, hvor traditionelt fysiske forretninger flytter deres aktiviteter online med webshops, sker der nu det modsatte for virksomheder, der er født...
Bestil den rigtige tøjstørrelse – Hovedforløb Detail
Hvordan kan man i fremtidens modebranche sikre, at kunderne får bestilt tøjet i den helt rigtige størrelse? Det er der forskellige bud på...
Digital detail – USF detail
Hvor skal de danske detailhandlere se hen, hvis de skal udvikle deres digitale indsatser og være med som first movers? Det giver dette...
Digital købsadfærd – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven skal kunne forstå og anvende customer journeys som et essentielt værktøj til at optimere den enkelte...
E-commerce drift og kundeservice – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er at eleven gennem faget får en introduktion til hvilke opgaver, der skal løses i dagligdagen i virksomheden. E-commerce...
Digital købsadfærd – Afsætning D – C
Forløbet beskriver de gængse modeller for digitalt købsadfærd på B2C og B2B. Eleverne præsenteres for og arbejder med kundens digitale købsproces og konverteringstragten...