Pædagogisk konsulent og projektleder i Videncenter for digital handel.

Seneste forløb oprettet af Gitte Bækmark
Se alleLiveshopping i Erhvervsinformatik C
Rigtig mange detailvirksomheder benytter sig i dag af liveshopping. For at kunne komme i gang, kræver det adgang til en lettilgængelig platform, hvorfra man kan køre sine livestreams. Den danskudviklede platform ELISA er en af disse platforme, som spiller sammen med Facebook, hvorfra lives-salgene så foregår.
I dette forløb arbejder eleverne med ELISA liveshopping robottens muligheder og de tekniske processer, det kræver.
Der lægges op til tværfagligt arbejde med Afsætning C, Dansk C og USF.
Liveshopping i Dansk C
Liveshopping er en afsætningskanal mange detailvirksomheder i dag benytter sig af.
Men hvad skal man egentlig være opmærksom på, når man kommunikerer live ud til kunderne via en skærm?
Er det en anden kommunikationsform eller præsentationsteknik man benytter sig af i et liveshoppingevent end i en fysisk butik?
Der lægges op til tværfagligt arbejde med Erhvervsinformatik C, Dansk C og USF.
Liveshopping i Afsætning C
Liveshopping er i dag en afsætningskanal som mange detail-virksomheder benytter til B2C salg, og som mange elever selv har prøvet som kunder - ikke mindst under corona-nedlukningerne.
Mange butikker har i dag specifikt ansatte til at varetage liveshoppingdelen for virksomheden som liveshopping-manager, og det er både store virksomheder som Matas og Bestseller, der benytter sig af liveshopping, samt mindre butikker.
I dette forløb arbejder eleverne med liveshopping ud fra en afsætningsvinkel.
Der lægges op til tværfagligt arbejde med Erhvervsinformatik C, Dansk C og USF.