Julie Andersen
Alle forløb oprettet af Julie Andersen.
Cybermission | EUD: Erhvervsinformatik og Samfundsfag C
Her er vores bidrag til Cybermissionen 2023, hvor eleverne skal udforske dilemmaerne ved brug af kunstig intelligens i en digital handelsvirksomhed.
VR-forløb Butik Cirkulär – Greenwashing
Dette VR-forløb tager afsæt i emnet Greenwashing, hvor vi har plantet forskellige reklamer, der alle relaterer sig til bæredygtighed.
ESG for Controlling 2 | Hovedforløb: Økonomi
Gennem dette undervisningsforløb, vil eleven lære om, hvad ESG er, og hvordan man som elev eller medarbejder kan hjælpe ens virksomhed med arbejdet...
Når kunstig intelligens får magt i det offentlige | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Dette undervisningsforløb giver eleven en introduktion til kunstig intelligens, hvor eleven herefter skal forholde sig til kunstig intelligens og de tilhørende dilemmaer i...
Manipulation vha. kunstig intelligens | EUD: Erhvervsinformatik C
Dette undervisningsforløb har til formål at give eleverne et indblik i, hvad kunstig intelligens er, og hvordan det kan have forudindtagede "holdninger".
Omnichannel | Hovedforløb: Detailhandelsuddannelsen
Gennem dette undervisningsforløb vil eleverne lære om, hvad omnichannel dækker over, og hvordan man skaber en sømløs kunderejse.
Data, etik og verdensmål | EUX: Samfundsfag B
I dette undervisningsmateriale vil eleverne blive klogere på de 17 verdensmål og skal reflektere over deres egen indsats.
CO2-besparelse i den offentlige virksomhed | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Dette undervisningsforløb fokuserer på reduktion af CO2-udledning i offentlige virksomheder, introducerer Scope 1-3 og fakturadata, og er målrettet elever på kontoruddannelsen med speciale...
Kunstig intelligens | Hovedforløb: Kontoruddannelsen
I dette undervisningsmateriale vil eleverne lære om begrebet kunstig intelligens. Derudover vil eleverne stifte bekendtskab med RPA og finde ud af hvilke opgaver,...
Internet of Things (IoT) | Hovedforløb: Detailhandelsuddannelsen
I dette undervisningsmateriale vil eleverne få kendskab til begrebet IoT, og hvordan man kan anvende teknologi og data til at forbedre kundestrømmen.
Sociale medier | EUD: USF – Handel og Detail
I dette undervisningsmateriale vil eleverne lære at lave en persona, udforske begrebet 'markedsføringsplan' og dykke ned i, hvad en take-over er.
Online markedsføring | EUD: Afsætning C
I dette undervisningsmateriale vil eleverne få kendskab til begrebet SEO og finde ud af, hvorfor kundeklubber er et hit.
Kundeservice og data | EUD: Afsætning E og F
I dette undervisningsmateriale lærer eleverne om forskellige kundetyper, og hvordan data og god kundeservice hænger sammen.
Persondataforordningen GDPR | Hovedforløb: Kontoruddannelsen
Dette undervisningsforløb vil give eleverne kendskab til, hvad persondataforordningen er, herunder hvad forskellen på en dataansvarlig og en databehandler er.
Disruption | EUX: Innovation C
I dette undervisningsmateriale vil eleverne få kendskab til, hvad Disruption er og hvilken rolle teknologi spiller.
Big Data i administrationen | Hovedforløb: Kontoruddannelsen
Gennem dette undervisningsforløb vil eleverne få kendskab til, hvad Big Data er, og hvordan der arbejdes med data i administrationen.
Big Data | EUD: Samfundsfag C
I dette undervisningsmateriale vil eleverne få kendskab til, hvad Big Data er, og hvordan virksomhederne anvender Big Data.
Data som katalysator for adfærdsændring | AMU: Forandringsledelse
I dette materiale kan AMU-kursisterne blive klogere på, hvorfor det er så svært at ændre adfærd og hvordan data kan være med til...
Fremtidens kundeservice med chat- og voicebots | Hovedforløb: Kontor, adm., shipping og spedition
I dette undervisningsforløb skal eleverne dykke ned i kunstig intelligens med fokus på chat- og voicebots og deres anvendelse.
Fremtidens Borgerservice – Brug af chatbots i den offentlige forvaltning | Hovedforløb: Kontor, off. adm.
I dette undervisningsforløb skal eleverne lære om, hvad kunstig intelligens er, og hvordan det bliver anvendt i Borgerservice.
Fremtidens digitale kundeservice | Hovedforløb: Handelsuddannelsen
Gennem dette undervisningsforløb, skal eleverne på digital handelsuddannelsen dykke ned i, hvordan vi kan forbedre den digitale kundeservice, så virksomheden er klar til...
Sustainable Business Model Canvas | EUX: Afsætning B, Virksomhedsøkonomi B
Gennem dette undervisningsforløb gives en grundlæggende introduktion til cirkulær økonomi og den cirkulære forretningsmodel Sustainable Business Model Canvas, som eleverne skal arbejde med.
Konsekvenser ved cirkulære forretningsmodeller | Hovedforløb: Kontor, økonomi
Gennem dette undervisningsforløb, skal økonomieleverne på kontoruddannelsen kunne reflektere over økonomiske konsekvenser af cirkulære forretningsmodeller og sætte det i relation til deres egne...
Cirkulær og lineær økonomi | GF1/GF2
Hvad er cirkulær og lineær økonomi? Det bliver dine elever klogere på gennem dette undervisningsforløb. Materialet tager afsæt i en cykelforretning, hvor eleverne...
Cirkulær forretningsudvikling | Hovedforløb: Detail
I dette undervisningsforløb, der henvender sig til detailelever, bliver eleven præsenteret for 5 cirkulære forretningsmodeller og skal afslutningsvis arbejde med en cirkulær værdikædeanalyse...
Mindsk spild og støt op om verdensmålene | Hovedforløb: Kontor
Gennem dette forløb analyserer vi spildtyper og forsøger at reducere spildet. Forløbet handler også om verdensmålene og cirkulær forretningsudvikling.
Cirkulær forretningsforståelse | Hovedforløb: Handel
I forløbet her får eleverne forståelse og indsigt i, hvordan transportformer påvirker økonomi og miljø hos en virksomhed inden for byggeri.
Fra udfordringer til muligheder | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Dette forløb har fokus på indsamling og formidling af data i relation til god kommunikation.
Bedre rapporter med data fra det offentlige | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Gennem dette forløb skal eleverne blive klogere på data herunder mulighederne og truslerne, hvis man ikke er påpasselig.
Den Fællesoffentlige Digitaliseringsstrategi | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
I dette forløb skal eleven arbejde med Den Fællesoffentlige Digitaliseringsstrategi herunder dets 28 initiativer.
Tekstilproduktionens påvirkning på klimaet | Hovedforløb: Detail
I dette forløb skal eleven arbejde med samt forholde sig til, hvilken påvirkning tekstilproduktionen har på klimaet ud fra relevant data.
Bæredygtighed – hvad er det? | Hovedforløbet: Detail og handel
I dette forløb får dine elever en generel introduktion til bæredygtighed.
Indflyvning til bæredygtighed | Grundforløb og hovedforløb
Dette materiale henvender sig til både grundforløb og hovedforløb, og giver eleverne en god indsigt i, hvilke emner som bæredygtighedsbegrebet dækker over.
Digitalisering, data og robotter | Erhvervsinformatik C
Dette undervisningsmateriale inddrager servicerobotten, som en aktiv del af undervisningen, hvor eleverne lærer, hvordan robotten kan anvendes til at indsamle data, og hvordan...
Imageanalyse – trin 4 + 5 | Hovedforløb: Handelsuddannelsen, Logistik
I dette undervisningsforløb skal eleven arbejde med trin 4 + 5 i imageanalysen.
VR-forløb Virksomhedsbesøg Munk Store
Dette VR-forløb er et virtuelt virksomhedsbesøg hos modetøjsvirksomheden Munk Store. Filmen er både tilgængelig i Xpandr og ThingLink.
Datahygiejne/-vask som en del af virksomhedens datastrategi | Hovedforløbet: Kontoruddannelsen
I dette forløb lærer eleven om, hvordan en datastrategi kan udformes, og hvilken betydning datahygiejne og datavask har for kvaliteten af virksomhedens data.
Klar til salg | Hovedforløbet: Detailuddannelsen
Dette forløb skal introducere eleven til, hvordan man kan optimere salget og kundernes oplevelse, med den viden vi har om butikkens kunder.
Datadreven innovation og verdensmål i din virksomhed | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Forløbet her giver eleverne en indføring i, hvad data og innovation er, og hvordan eleverne kan identificere og indhente data til at løse...
Datadreven innovation og forretningsudvikling – Kreditvurdering | Hovedforløb: Kontoruddannelsen
Eleven får gennem dette forløb en indsigt i de muligheder, der er for at trække data ud af interne og eksterne databaser til...
Kan Machine Learning og data skabe innovation i din virksomhed? | Hovedforløb: Digital Handel
I dette undervisningsforløb bliver eleven klogere på, hvordan man kan bruge Machine Learning og kunstig intelligens til at skabe innovation.
Datafortællinger | Grundforløb og Hovedforløb
I dette undervisningsforløb om Datafortællinger vil eleven blive klogere på, hvordan man kan præsentere data på en forståelig og overskuelig måde.
Hvad er sprogdata? | Kontorspecialet, Administration
Dette forløb fokuserer på ord som data. Mere konkret skal eleven arbejde med, hvordan man kan udnytte de informationer, vi får via sproget.
Serviceinnovation med robotter | Kontorspecialet, offentlig adm.
VR-forløb Datas rejse i online og offline handel
Dette VR-forløb tager afsæt i emnet: datas rejse, hvor eleven får et indblik i, hvordan handelsdrivende virksomheder indsamler data om kunden alt afhængig...
VR-forløb Virksomhedsbesøg Uhrenholt & DLG
Dette VR-forløb består af to virksomhedsbesøg hos Uhrenholt og DLG, hvor eleven kan gå rundt og besøge deres forskellige afdelinger og høre fra...
VR-forløb Konflikthåndtering
Dette VR-forløb tager afsæt i emnet: konflikthåndtering, hvor eleven overværer en konflikt mellem to kolleger på en arbejdsplads. Filmen er både tilgængelig i...
VR-forløb Kundetyper
Dette VR-forløb tager afsæt i emnet: kundetyper, hvor eleven møder 11 forskellige kundeprofiler. Filmen er både tilgængelig i Xpandr og ThingLink.
VR-forløb Store Management og kundeservice i en dagligvarehandel
Dette VR-forløb tager afsæt i emnet: Store Management og kundeservice i en dagligvarehandel, hvor eleven skal besøge en Aldi butik. Filmen er både...
VR-forløb Segmentering af målgrupper
Dette VR-forløb tager afsæt i emnet: Segmentering af målgrupper. Filmen er både tilgængelig i Xpandr og ThingLink.
Symbolforklaring til elever
Har dine elever aldrig prøvet 360 graders VR før? Vi har lavet en VR-film, der introducerer eleven til teknologiens handlemuligheder.
Introduktion til mulighederne i 360 graders VR
I denne VR-film, der henvender sig til undervisere, får du et kort og godt indblik i, hvilke muligheder der er i 360 graders...
VR-forløb Tirpitz Museumsbesøg
Gennem VR kan du nu tage hele din klasse med på museumsbesøg på Tirpitz bunkermuseum. Filmen er både tilgængelig i Xpandr og ThingLink.
VR-forløb Butiksindretning
Dette VR-forløb tager afsæt i emnet: Butiksindretning med fokus på De 5 L'er og eksponeringsformer. Filmen er både tilgængelig i Xpandr og ThingLink.
Sprogdata skaber bedre service | Kontorspecialet, Administration
Dette forløb fokuserer på sprogforståelse, som grundlag for kodning af en servicerobot eller alternativt en chatbot.
Sprogdata: Fra informationskaos til brugbar viden | Kontorspecialet, Administration
I dette forløb introduceres eleven til, hvad sprogdata er, og hvilke muligheder der er for at arbejde med sprogdata i praksis.