Introduktion til digitale markedspladser – Afsætning C

Målgruppe

EUD GF2

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

1 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Kontor med specialer

Digital Handel

Dette forløb er udviklet til Afsætning niveau C.
Eleverne præsenteres for digitale markedspladser, hvordan de kategoriseres og hvordan de tjener deres penge. Der lægges særligt fokus på forskellen mellem en webshop og en markedsplads.

Dette forløb er blevet downloadet af 44 brugere.

Læringsmål

  • Du kan redegøre for hvad en digital markedsplads er.
  • Du kender forskellige digitale markedspladser både B2C, B2B og C2C.
  • Du kender forskellige forretningsmodeller for digitale markedspladser på B2C.

Beskrivelse

Eleverne arbejder i dette forløb med:.
-Introduktion til den digitale markedsplads.
-Forskellige typer af markedspladser.
-Forretningsmodeller for markedspladserne.
-Internationale markedspladser.
-Danske markedspladser.

Forløbet er opdateret og tilrettet i november 2022 med bl.a. nye eksempler, tilrettelse af indhold ift tidsforbrug, vejledende løsninger til elevernes opgaver mm.
De samlede ændringer finder du i den zippede mappe nederst på siden her.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.