E-procurement – Hovedforløb Digital handel
Målgruppe
Hovedforløb
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
37 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Handelsuddannelse med specialer
Digital Handel
Forløbet har en uges varighed og er et valgfag på hovedforløbsspecialet Digital handel. Eleverne arbejder med emner indenfor indkøb med særlig fokus på indkøbets styringsniveauer, leverandøranalyse og digital forhandling.
Dette forløber udviklet til tilstedeværelsesundervisning, men kan også benyttes til online.
Beskrivelse
Der er udviklet 3 af 6 emner til dette fag. Emnerne er udviklet
Eleverne arbejder med følgende emner i faget:
-Introduktion til indkøb
-Den rette leverandør
-Digital forhandling
Læringsmål
- Eleven har kendskab til betydningen godt købmandsskab.
- Eleven kan udføre en leverandøranalyse.
- Eleven har kendskab til relevante forhandlingsparameter.
- Eleven kan anvende forhandlingsteknikker.
- Eleven kan vurdere transport- og forsikringsforhold.
- Eleven har kendskab til relevant jura inden for emnet.
Materialet er blevet downloadet af 27 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.
Relaterede undervisningsforløb
20. juli 2023
I dette undervisningsforløb præsenteres eleverne for forskellige kendetegn for forretningsmodellen omnichannel og hvad der ligger i forlængelse heraf. Eleven skal kunne forklare kendetegn...
18. januar 2023
Digitalt salg og forretningsforståelse – Hovedforløb Digital handel
Dette fag er det første og introducerende fag til specialet Digital handel. Formålet med dette fag er, at du stifter bekendtskab med de...
15. august 2022
Dataanalyse – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven opnår grundlæggende færdigheder i arbejdet med data og dataanalyser. Det gælder identificering af datakilder, indsamling og...
30. maj 2022
Digital markedsføring 1 – Hovedforløb Digital handel
Eleven kan anvende metoder til digital markedsføring, og kan relatere markedsføringen til det daglige arbejde. Eleven kan efterfølgende selv oprette kampagner på sociale...
1. februar 2024
Digital salgsoptimering – hovedforløb Digital handel
Faget er et valgfag udviklet til specialet digital handel. Eleverne skal arbejde med kundeanalyser, CRM-systemer og loyalitetsprogrammer, konkret splittest og konverteringsoptimering. Eleverne arbejder...
2. juli 2021
Digital markedsføring 2 – Hovedforløb Digital Handel
Dette to ugers kursus bygger oven på de grundsten, der blev lagt i Digital Markedsføring 1. Eleven kan selvstændigt opstille og udføre kampagner...
22. marts 2021
E-procurement – Hovedforløb Digital handel
Eleverne arbejder med emner indenfor indkøb med særlig fokus på indkøbets styringsniveauer, leverandøranalyse og digital forhandling. Forløbet har en uges varighed og er...
30. marts 2020
Logistik – Hovedforløb Digital handel
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med emner indenfor logistik med særlig fokus på udgående logistik i forbindelse med e-handel. Dog skal de også...
4. december 2018
Digital købsadfærd – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven skal kunne forstå og anvende customer journeys som et essentielt værktøj til at optimere den enkelte...
21. november 2018
E-commerce drift og kundeservice – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er at eleven gennem faget får en introduktion til hvilke opgaver, der skal løses i dagligdagen i virksomheden. E-commerce...