Digitale salgskanaler – USF Detail
Målgruppe
EUD GF2
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
3 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Digital Handel
Dette forløb er udviklet til USF Detail.
Eleven arbejder med forskellige digitale salgskanaler og deres fordele og ulemper.
Beskrivelse
Salgskanal defineres og inddeles i direkte og indirekte salgskanaler. Eleverne arbejder med hvilke kanaler de selv kender og bruger, og skal herefter beskrive digitale salgskanalers fordele og ulemper. Afslutningsvis præsenteres eleverne for IoT som salgskanal og skal perspektivere, hvor denne kanal vil kunne benyttes i dansk detailhandel.
Læringsmål
- Eleven skal have grundlæggende viden om forskellige salgskanalers styrker og svagheder.
Materialet er blevet downloadet af 68 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.
Relaterede undervisningsforløb
11. maj 2020
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med digitale afsætningskanaler generelt og digitale markedspladser som afsætningskanal specifikt. Dette forløb er udviklet til USF Detail.
7. februar 2020
Digital kommunikation og nye forbrugertyper – USF Detail
Undervisningsforløbet giver indblik i fremtidens forbrugertyper kaldet SUBIT’erne, som består af fem grundlæggende forbrugertyper. De nye kundetyper handler på tværs af alle kanaler,...
25. oktober 2019
E-handel og forbrugernes adfærd – USF Detail
Eleverne arbejder med udgangspunkt i DIBS' e-handelsrapport med at undersøge, hvorfor de selv og danskernes digitale købsadfærd stiger og ser i den forbindelse...
22. februar 2019
Digital detail – USF detail
Hvor skal de danske detailhandlere se hen, hvis de skal udvikle deres digitale indsatser og være med som first movers? Det giver dette...