Digitale markedspladser på B2C – USF Detail
Målgruppe
EUD GF2
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
3 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Digital Handel
Dette forløb er udviklet til USF Detail.
Eleverne arbejder med digitale afsætningskanaler generelt og digitale markedspladser som afsætningskanal specifikt.
Beskrivelse
Eleverne arbejder i dette forløb med:
– Afsætningskanaler generelt.
– Fordele og ulemper ved digitale afsætningskanaler.
– Den digitale markedsplads som afsætningskanal og de fordele og ulemper, der er ved denne.
– Sammenligning af to forskellige digitale markedspladser.
Læringsmål
- Du kan skelne imellem de forskellige afsætningskanaler.
- Du kender de forskellige afsætningskanalers fordele og ulemper.
- Du kan forklare hvad digitale markedspladser er.
- Du har viden om fordele og ulemper ved digitale markedspladser.
Materialet er blevet downloadet af 27 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.
Relaterede undervisningsforløb
7. februar 2020
Undervisningsforløbet giver indblik i fremtidens forbrugertyper kaldet SUBIT’erne, som består af fem grundlæggende forbrugertyper. De nye kundetyper handler på tværs af alle kanaler,...
25. oktober 2019
E-handel og forbrugernes adfærd – USF Detail
Eleverne arbejder med udgangspunkt i DIBS' e-handelsrapport med at undersøge, hvorfor de selv og danskernes digitale købsadfærd stiger og ser i den forbindelse...
22. februar 2019
Digital detail – USF detail
Hvor skal de danske detailhandlere se hen, hvis de skal udvikle deres digitale indsatser og være med som first movers? Det giver dette...