Ny kampagne sætter fokus på mejeriernes elsikkerhed
Kampagnen hedder "Helsikker", og den lanceres i forsøget på at forebygge og reducere el-ulykker samt risikabel adfærd i relation til el. Dette sker gennem et øget fokus på de enkelte mejerimedarbejderes kompetenceniveauer
På hjemmesiden http://helsikker.dk/ er der mulighed for at læse mere om kampagnen og hente forskellige materialer til implementering af sikkerhedsforanstaltningerne på arbejdspladsen, eksempelvis plakater, oplæg, klistermærker, instruktionslister, guides og planer.
Kampagnen tager udgangspunkt i en gruppering af eksterne håndværkere, der inddeles i fem grupper på baggrund af deres kompetencer i relation til el-arbejde. Inddelingen foretages med udgangspunkt i nedenstående symboler og den tilhørende ordforklaring.

Symbolforklaringen og de resterende materialer kan downloades via. siden http://helsikker.dk/
Det gode initiativ er udarbejdet af Mejeriindustriens Arbejdsmiljøudvalg, MIA under BAU Jord til Bord, og kampagnens forskellige materialer kan hentes på siden http://helsikker.dk/.