- Konkurrencen henvender sig til elever på erhvervsuddannelsernes andet grundforløb (GF2) og går ud på, at eleverne skal udarbejde en innovativ løsning på en række parametre som er indlejret i opgaven bl.a. ved brug af en 3D-printer.
- Konkurrencen har til formål at udbrede kendskab til arbejde med 3D-teknologier og arbejdsredskaber i elevens, skolens og erhvervslivets hverdag.
- Konkurrencen igangsættes mandag d. 8. november 2021 kl. 8.00 (uge 45) igennem en online rammesætning af ca. 1 times varighed.
- Konkurrencen løber over 15 timer fordelt på ugens 3 første dage. Hvordan din skole fordeler timerne disse dage er eget valg.
- Løsninger skal ’afleveres’ senest torsdag d. 11. november kl. 15.30 uge 45.
- Fredag i uge 45 og mandag i uge 46 bedømmes alle løsninger og tirsdag i uge 46 kåres vinderen af konkurrencen.
- Der sendes lærervejledninger til de deltagende undervisere i god tid inden konkurrencen, så konkurrencen kan forberedes optimalt.
- Konkurrencen bedømmes af et bredt sammensat dommerpanel med kompetencer indenfor alle de fag/uddannelser som deltager.
- Elevteams skal have en størrelse på mellem 2 og 4 elever.
- Endeligt konkurrence materiale fremsendes til undervisere og elever mandag i uge 44 (1 uge før konkurrence start)
- Konkurrencens 1. præmier er en 3D-printer til hver af deltagerne i Teamet (max. 4 elever)
- Vi har et lille lager af 3D printere, som det er muligt at låne under konkurrencen, så undersøg gerne i god tid om i har et passende antal 3d printere til rådighed. Kontakt Lasse Mosgaard på lmos@nextkbh.dk inden 15/10 2021 hvis i har behov for at låne.
Hvis du allerede nu ved at dine elever skal deltage, så tilmeld dig til Lasse Mosgaard: lmos@nextkbh.dk