VR og livskvalitet, SSH

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

3 timer 00 minutter

Fagområde

Social- og sundhedshjælperuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

En kort opgave, hvor eleverne lærer om, hvad VR - Virtual Reality - kan gøre for borgeren. Digitalkultur, digitale medier, velfærdsteknologi, livskvalitet

Dette forløb er blevet downloadet af 7 brugere

Læringsmål

  • Mål 8: Eleven kan selvstændigt informere og understøtte i brug af digitale hjælpemidler med fokus på træning og praktisk hjælp.
  • Mål 9: Anvende relevant velfærdsteknologi

Beskrivelse

VR lader dig komme ind i en anden verden, som føles utrolig virkelig. Vi kan altså flytte mennesker fra den virkelige verden, til et sted eller en situation, vi ønsker. Det kunne fx være SOSU-elever, der besøger en borger på et lukket psykiatrisk bosted, som ellers ikke er muligt at besøge. Synet og hørelsen snydes til at tro, at du er et helt andet sted. VR er en måde at inddrage flere sanser og hele kroppen i undervisningen.
Programmet er en installationsguide til VR

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.