Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Omsorg, sundhed og Pædagogik
120 timer 00 minutter
Social- og sundhedsassistentuddannelsen
Målet med denne uge er, at få skabt et fundament hvorfra eleverne med sikkerhed og kritisk sans vil have større fokus på, hvor og hvordan velfærdsteknologi bliver brugt i praksis. Denne viden vil hjælpe eleverne i deres praktik på hovedforløbet og som professionelle brugere og formidlere. Hjælpemidler, innovation, VTV, vurdering, vejledning, videndeling, refleksion
Eleverne får kendskab til analysemodellen VTV, som giver eleverne et redskab til at forstå og analysere brugen af velfærdsteknologi.
Et overordnet succeskriterier for ugen vil være at eleverne har:
- Fået ny/større viden om velfærdsteknologi
- Kan analyse et velfærdsteknologisk produkt ud fra en VTV
- Har fået en bred forståelse for, hvilke velfærdsteknologiske hjælpemidler der findes på markedet.
- Har afprøvet flere velfærds-teknologiske hjælpemidler, og derved har fået en større sikkerhed i brugen af disse.