Målgruppe

EUD GF1

EUD GF2

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

1 timer 30 minutter

Uddannelse

Social- og sundhedsassistentuddannelsen

Social- og sundhedshjælperuddannelsen

Den pædagogiske assistentuddannelse

Vis mere
Velfærdsteknologi (Øst)

Eleverne skal på opdagelse i det VR spil, der hedder ”The Museum of Fine Art”, som er lavet til HTC Vive og Oculus Rift. Spillet er et museum, hvor du frit kan bevæge dig rundt og se på billeder og skulpturer. Dansk, billedanalyse, VR, virtuel reality, billedkunst, analyse

Beskrivelse

Eleverne skal udforske museet og finde symboler, som skal præsenteres for resten af klassen. Det kan være klæderne på en skulptur, der forvandles til et monster, der er ved at spise et barn eller kvinde, der står i en musling. Denne opgave er god at kombinere med ”billedanalyse med green screen”, da man på den måde har mulighed for at lave flere stationer til undervisningen

Læringsmål

  • Kommunikation 2. Eleven kan diskutere og kommunikere hensigtsmæssigt i samarbejde og samvær med andre og reflektere over forskellige former for kommunikation
  • Kommunikation 3. Eleven kan vælge og anvende it og multimodale medier hensigtsmæssigt og reflekteret til kommunikation, informationssøgning og formidling
  • Fortolkning 3. Eleven kan tolke og/eller uddrage relevant betydning af tekster, relateret til erhverv, uddannelse, samfund og dagligdag, på grundlag af analyse og diskutere tolkningen
  • Fortolkning 4. Eleven kan reflektere over og vurdere tekster relateret til erhverv, uddannelse, samfund og dagligdag på grundlag af analyse
  • Fremstilling 3 Eleven kan sammenligne og gå i dialog i erhverv og uddannelse om egne og andres skriftlige produkter, herunder skriveformål, målgruppe, genre og sprog
  • Fremstilling 4. Eleven kan vælge og anvende hensigtsmæssige repræsentationsformer med relevans for erhverv og uddannelse

Materialet er blevet downloadet af 10 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.