Symboler og fortolkning med Virtual Reality, Dansk på C-niveau

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2, Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

1 timer 30 minutter

Fagområde

Social- og sundhedsassistentuddannelsen, Social- og sundhedshjælperuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

I skal på opdagelse i det VR spil, der hedder ”The museum of fine art”, som er lavet til HTC Vive og Oculus Rift (Typer af VR briller). Spillet er et museum, hvor du frit kan bevæge dig rundt og se på billeder og skulpturer. Billedanalyse, VR, virtuel reality, billedkunst, analyse

Dette forløb er blevet downloadet af 4 brugere.

Læringsmål

  • Kommunikation 2. Eleven kan diskutere, argumentere og kommunikere hensigtsmæssigt i samarbejde og samvær med andre og reflektere over samspillet mellem formål og forskellige former for kommunikation
  • 3. Eleven kan vælge og anvende it og multimodale medier hensigtsmæssigt, reflekteret og kritisk til kommunikation, informationssøgning og formidling
  • Fortolkning 3. Eleven kan tolke og/eller uddrage relevant betydning af tekster, relateret til erhverv, historie, uddannelse, samfund og dagligdag, på grundlag af analyse og diskutere og vurdere tolkningen.
  • 4. Eleven kan metodisk reflektere over og vurdere tekster relateret til erhverv, uddannelse, samfund og dagligdag på grundlag af analyse og indgå i kritisk dialog om sin vurdering
  • Fremstilling 3. Eleven kan sammenligne og gå i kritisk dialog med folk fra uddannelse og erhverv om egne og andres skriftlige produkter, herunder om skriveformål, målgruppe, genre og sproglig stil og grammatisk forståelse
  • 4. Eleven kan vælge, anvende og begrunde hensigtsmæssige repræsentationsformer med relevans for erhverv, uddannelse og samfund

Beskrivelse

Eleven skal udforske museet og finde symboler, som skal præsenteres for resten af klassen. Det kan være klæderne på en skulptur, der forvandles til et monster, der er ved at spise et barn eller kvinde, der står i en musling. Der er masser af muligheder, så gå på opdagelse med nysgerrige øjne. Denne opgave er god at kombinere med ”billedanalyse med green screen”, da man på den måde har mulighed for at lave flere stationer til undervisningen, da opgaverne ikke aktivere så mange elever ad gangen.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.