Målgruppe

Hovedforløb

EUX

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

52 timer 30 minutter

Uddannelse

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Jakob føler, at han aldrig har haft en ungdom, da han aldrig har kunnet klare sig selv. Han vil gerne opleve selvstændigheden i at kunne bo alene og klare sig på egen hånd. Innovation, velfærdsteknologi, digital, hjælpemidler, refleksion

Beskrivelse

I forløbet møder eleverne, Jakob der lider af muskelsvind og han føler, at han aldrig har haft en ungdom, da han aldrig har kunnet klare sig selv. Han vil gerne opleve selvstændigheden i at kunne bo alene og klare sig på egen hånd. Derfor er han kommet med i et projekt, hvor kommunen skal bygge nye handicapvenlige boliger og de har valgt bla. at bruge ham som udgangspunkt.

Eleverne skal i forløbet her, bygge en ungdomsbolig til Jakob som imødekommer hans behov og udfordringer. Der skal indtænkes teknologiske løsninger som kan være med til at fremme Jakobs livskvalitet, men også løsninger som vil kunne være med til at forbedre personalets arbejdsmiljø.

Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Kollaboration i forløbet.

Du kan læse mere om kompetencen her: Kollaboration

Læringsmål

  • Eleven kan vurdere og begrunde igangsatte sundhedsfremmende aktiviteter i den pædagogiske praksis under hensyn til mestring og forskellige forståelser af sundhed.
  • Eleven kan vurdere og begrunde behovet for velfærdsteknologi, sociale- og digitale medier som hjælpemiddel til øget selvhjulpenhed og styrket livskvalitet hos den pædagogiske målgruppe.

Materialet er blevet downloadet af 7 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.