Målgruppe

EUD GF2

EUX

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer 30 minutter

Uddannelse

Social- og sundhedsassistentuddannelsen

Social- og sundhedshjælperuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

Opgave med oplæg, der tager udgangspunkt i snoezel og sanseintegration, og hvordan eleverne kan bruge det i praksis i et snoezelrum. Det er en bred opgave, der henvender sig både til det pædagogiske område og SOSU-området. Arousal, stimuli, SMTTE-model

Beskrivelse

Opgaven kommer ind over sanserne og snoezel-begrebet, hvor eleverne skal planlægge en snoezel-aktivitet for en borger. Det kan være en autistisk dreng, der er udadreagerende eller dement dame, der sidder og sover det meste af tiden. Emnet vælger eleverne selv ud fra deres valgte borger. Opgaven kan bruges uden at have adgang til et sanserum, men det er en fordel, at eleverne får adgang, så de kan afprøve teknologierne i praksis

Læringsmål

  • Vidensmål 10: Arbejdsrelaterede digitale og velfærdsteknologiske hjælpemidler

Materialet er blevet downloadet af 18 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.