Opgave til Snoezel og sanseintegration, GF2 PAU

Målgruppe

EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer 30 minutter

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Opgave med oplæg, der tager udgangspunkt i snoezel og sanseintegration, og hvordan eleverne kan bruge det i praksis i et snoezelrum. Det er en bred opgave, der henvender sig både til det pædagogiske område og SOSU-området. Arousal, stimuli, SMTTE-model

Dette forløb er blevet downloadet af 7 brugere

Læringsmål

  • Vidensmål 13 Aktuel velfærdsteknologi og digitale medier, der kan anvendes i det pædagogiske arbejde, under hensyntagen til målgruppen.
  • Kompetencemål 5 Planlægge og igangsætte pædagogiske aktiviteter, der gør brug af velfærdsteknologi, digitale og sociale medier

Beskrivelse

Opgaven kommer ind over sanserne og snoezel-begrebet, hvor eleverne skal planlægge en snoezel-aktivitet for en borger. Det kan være en autistisk dreng, der er udadreagerende eller dement dame, der sidder og sover det meste af tiden. Emnet vælger eleverne selv ud fra deres valgte borger. Opgaven kan bruges uden at have adgang til et sanserum, men det er en fordel, at eleverne får adgang, så de kan afprøve teknologierne i praksis

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.