Målgruppe

Hovedforløb

EUX

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer

Uddannelse

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Denne opgave passer til en emnepakke om digital leg og kultur, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke børn, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag og hvordan de kan fremme børns generelle udvikling.

Beskrivelse

Denne opgaver tager udgangspunkt i emnepakken til digital leg og kultur. Start med at se præsentationsvideoen med eleverne inden, at de selv arbejder videre med teknologierne. Derefter går de i gang med selve opgaven, som enten starter med podcasts eller film fra praksis. Der er instruktionsfilm til hver velfærdsteknologi samt spørgsmål, der skal besvares.

Læringsmål

  • Kompetencemål 17. Eleven kan anvende digitale medier samt teknologiske løsninger som redskab i pædagogiske aktiviteter.
  • Fagmål 1. Eleven kan anvende digitale medier, til at planlægge og igangsætte pædagogiske aktiviteter.
  • 2. Eleven kan anvende viden om digital mediekultur og digital dannelse, til at arbejde med den pædagogiske målgruppes overvejelser og adfærd i brugen af digitale- og sociale medier.
  • 4. Eleven kan anvende forskellige digitale medier til pædagogiske aktiviteter med fokus på kreative og æstetiske udtryksformer.
  • 5. Eleven kan anvende viden om den pædagogiske målgruppes legekultur, til at inddrage relevante digitale redskaber i den pædagogiske praksis.

Materialet er blevet downloadet af 11 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.