Opgave digital leg og kultur – emnepakke PAU
Målgruppe
Hovedforløb
EUX
Fagområde
Omsorg, Sundhed og Pædagogik
Varighed
5 timer
Uddannelse
Den pædagogiske assistentuddannelse
Velfærdsteknologi (Øst)
Denne opgave passer til en emnepakke om digital leg og kultur, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke børn, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag og hvordan de kan fremme børns generelle udvikling.
Beskrivelse
Denne opgaver tager udgangspunkt i emnepakken til digital leg og kultur. Start med at se præsentationsvideoen med eleverne inden, at de selv arbejder videre med teknologierne. Derefter går de i gang med selve opgaven, som enten starter med podcasts eller film fra praksis. Der er instruktionsfilm til hver velfærdsteknologi samt spørgsmål, der skal besvares.
Læringsmål
- Kompetencemål 17. Eleven kan anvende digitale medier samt teknologiske løsninger som redskab i pædagogiske aktiviteter.
- Fagmål 1. Eleven kan anvende digitale medier, til at planlægge og igangsætte pædagogiske aktiviteter.
- 2. Eleven kan anvende viden om digital mediekultur og digital dannelse, til at arbejde med den pædagogiske målgruppes overvejelser og adfærd i brugen af digitale- og sociale medier.
- 4. Eleven kan anvende forskellige digitale medier til pædagogiske aktiviteter med fokus på kreative og æstetiske udtryksformer.
- 5. Eleven kan anvende viden om den pædagogiske målgruppes legekultur, til at inddrage relevante digitale redskaber i den pædagogiske praksis.
Materialet er blevet downloadet af 11 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.