Opgave digital leg og kultur – emnepakke GF2 PAU

Målgruppe

EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Denne opgave passer til en emnepakke om digital leg og kultur, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke børn, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag og hvordan de kan fremme børns generelle udvikling.

Dette forløb er blevet downloadet af 5 brugere.

Læringsmål

  • Kompetencemål 5. Planlægge og igangsætte pædagogiske aktiviteter, der gør brug af velfærdsteknologi, digitale og sociale medier
  • Kompetencemål 6. Anvende digitale medier i simple pædagogiske situationer som redskab til faglig dialog og formidling
  • Færdighedsmål 12. Brancherettet velfærdsteknologi og digitale medier til pædagogiske aktiviteter og elektronisk kommunikation.
  • Vidensmål 13. Aktuel velfærdsteknologi og digitale medier, der kan anvendes i det pædagogiske arbejde, under hensyntagen til målgruppen.
  • Vidensmål 14. Hensigtsmæssig anvendelse af digitale og sociale medier i det pædagogiske arbejde, både som aktivitet og som redskab til faglig dialog og formidling.

Beskrivelse

Denne opgaver tager udgangspunkt i emnepakken til digital leg og kultur. Start med at se præsentationsvideoen med eleverne inden, at de selv arbejder videre med teknologierne. Derefter går de i gang med selve opgaven, som enten starter med podcasts eller film fra praksis. Der er instruktionsfilm til hver velfærdsteknologi samt spørgsmål, der skal besvares.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.