Målgruppe

EUD GF2

EUX

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer

Uddannelse

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Denne opgave passer til en emnepakke om digital leg og kultur, hvor I skal gå på opdagelse og reflektere over, hvilke børn, der kan have gavn af teknologierne i deres hverdag og hvordan de kan fremme børns generelle udvikling.

Beskrivelse

Denne opgaver tager udgangspunkt i emnepakken til digital leg og kultur. Start med at se præsentationsvideoen med eleverne inden, at de selv arbejder videre med teknologierne. Derefter går de i gang med selve opgaven, som enten starter med podcasts eller film fra praksis. Der er instruktionsfilm til hver velfærdsteknologi samt spørgsmål, der skal besvares.

Læringsmål

  • Kompetencemål 5. Planlægge og igangsætte pædagogiske aktiviteter, der gør brug af velfærdsteknologi, digitale og sociale medier
  • Kompetencemål 6. Anvende digitale medier i simple pædagogiske situationer som redskab til faglig dialog og formidling
  • Færdighedsmål 12. Brancherettet velfærdsteknologi og digitale medier til pædagogiske aktiviteter og elektronisk kommunikation.
  • Vidensmål 13. Aktuel velfærdsteknologi og digitale medier, der kan anvendes i det pædagogiske arbejde, under hensyntagen til målgruppen.
  • Vidensmål 14. Hensigtsmæssig anvendelse af digitale og sociale medier i det pædagogiske arbejde, både som aktivitet og som redskab til faglig dialog og formidling.

Materialet er blevet downloadet af 5 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.