Målgruppe

Hovedforløb

EUX

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

3 timer

Uddannelse

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Forløb til at arbejde med 360° filmene ’18. Vuggestue - Lege dyr i motorikrum’ og ’16. Vuggestue - Tørklædeleg i motorikrummet’ på Xpander fra Take a Walk

Beskrivelse

I forløbet skal eleverne være ’fluen på væggen’ og observere vuggestuebørns aktivitet i motorikrummet – både når den voksne igangsætter noget og når børnene leger på eget initiativ.

Forløbet består af to opgaver.

Opgave 1: Eleverne træner observation og den objektive beskrivelse

Opgave 2: Eleverne vurderer den voksen-initierede aktivitet ud fra grundlæggende motoriske begreber og reflekterer over forskelle i børnenes udbytte på tværs af de 2 360° film. Eleverne øver sig i at begrunde pædagogiske valg.

Læringsmål

  • Bevægelse og idræt (avanceret) 5. Eleven kan anvende viden om den pædagogiske målgruppes motoriske udvikling og sansning, til at tilrettelægge og udføre sansemotoriske aktiviteter.
  • Rytmik, bevægelse og kroppens udtryksformer (valgfri) 3. Eleven kan afprøve forskellige inde- og udendørs bevægelsesaktiviteter, der understøtter den pædagogiske målgruppes fysiske udvikling og sociale samspil.
  • Kulturelle udtryksformer og aktiviteter 8. Eleven kan anvende viden om den pædagogiske målgruppes forudsætninger, til selvstændigt at planlægge og igangsætte aktiviteter, der medinddrager og understøtter målgruppens autonomi, integritet og værdighed.
  • Kulturelle udtryksformer og aktiviteter 9. Eleven kan anvende viden om kulturæstetiske processer, til selvstændigt og i samarbejde med andre at arbejde målrettet med aktiviteter, som fremmer målgruppens dannelse og sociale kompetencer

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.