Livskvalitet i psykiatrien VR, PAU

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

4 timer 30 minutter

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Eleverne skal arbejde i grupper med at forbedre livskvaliteten for nogle psykiatriske borgere, som de kan læse om i de medfølgende cases og møde i Virtual Reality, VR. Medicin, medicinhåndtering, paranoid skizofren, psykiatrien, bipolar, dobbelt diagnose, psykiske diagnoser

Dette forløb er blevet downloadet af 3 brugere

Læringsmål

  • Opnår viden om teorier om psykiske og kognitive læreprocesser for at kunne understøtte den enkeltes behov og udviklingsmuligheder,
  • Opnår indsigt i menneskets normale psykosociale udvikling for at kunne vurdere, evaluere og reflektere over den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder ud fra et helhedsorienteret menneskesyn
  • Opnår kendskab til metoder og redskaber, der kan anvendes i mødet og kommunikationen med mennesker med specifikke dysfunktioner såvel fysiske, psykiske som sociale

Beskrivelse

Ud fra casebeskrivelser og VR filmene skal eleverne finde ud af, hvordan man kan forbedre livskvalitet for en af borgerne. Eleverne skal først undersøge begreber som dobbelt diagnose, bipolar lidelse, manisk fase, depressiv fase, skizofreni, psykoser og livskvalitet. Derefter se VR filmene og arbejde med livskvalitet derud fra.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.