Målgruppe

Hovedforløb

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

4 timer 30 minutter

Uddannelse

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Eleverne arbejder i, forløbet i grupper med at forbedre livskvaliteten for nogle psykiatriske borgere, som de kan møde/se i VR og læse om i de medfølgende cases. opgaven kan godt bruges uden VR-briller, da filmene er på videnscenterets YouTube kanal.

Beskrivelse

Ud fra casebeskrivelser og VR filmene skal eleverne finde ud af, hvordan man kan forbedre livskvalitet for en af borgerne. Eleverne skal først undersøge begreber som dobbelt diagnose, bipolar lidelse, manisk fase, depressiv fase, skizofreni, psykoser og livskvalitet. Derefter se VR filmene og arbejde med livskvalitet derud fra.

Læringsmål

  • Opnår viden om teorier om psykiske og kognitive læreprocesser for at kunne understøtte den enkeltes behov og udviklingsmuligheder,
  • Opnår indsigt i menneskets normale psykosociale udvikling for at kunne vurdere, evaluere og reflektere over den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder ud fra et helhedsorienteret menneskesyn
  • Opnår kendskab til metoder og redskaber, der kan anvendes i mødet og kommunikationen med mennesker med specifikke dysfunktioner såvel fysiske, psykiske som sociale

Materialet er blevet downloadet af 10 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.