Målgruppe

Hovedforløb

Fagområde

Omsorg, Sundhed og Pædagogik

Varighed

2 timer 30 minutter

Uddannelse

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Eleverne skal i små grupper arbejde og teste den interaktive væg, deres arbejde skal resulterer i en pædagogisk anmeldelse af dem. Den interaktive væg er en stor del af forløbet og kræves derfor for at kunne bruge forløbet

Beskrivelse

Eleverne skal arbejde med den interaktiv væg og derefter foretage en anmeldelse, som skal indeholde en beskrivelse af anvendelsesmuligheder samt pædagogiske refleksioner over den interaktiv væg som pædagogisk redskab. i anmeldelsen skal eleverne svare på:
1. Hvilken målgruppe henvender den interaktiv væg sig til?
2. Til hvilke læringsaktiviteter er den interaktiv væg relevant?
3. Kom med eksempler på, hvordan den interaktiv væg kan anvendes i en pædagogiske praksis
4. Hvad ser du af fordele og ulemper ved den interaktiv væg ?
5. Hvor mange stjerne fra 1-5 fortjener den interaktiv væg ?
6. Er fremtidens legetøj digitalt?

Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet.
Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi

Læringsmål

  • Eleven kan anvende viden om den pædagogiske målgruppes legekultur, til at begrunde inddragelsen af relevante digitale redskaber i den pædagogiske praksis.
  • Eleven kan anvende viden om legens betydning, til at understøtte den pædagogiske målgruppes sociale kompetencer og arbejde med målgruppens trivsel, læring og udvikling.

Materialet er blevet downloadet af 4 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.