Hjemmeopgave til instruktionsfilm, SSA

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

2 timer 00 minutter

Fagområde

Social- og sundhedsassistentuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

Videnscenter for Velfærdsteknologi har en YouTube-kanal, hvor vi har lagt en række instruktionsfilm op, der viser brugen af en forskellig velfærdsteknologi. Opgaven passer til alle niveauer, da det er brede spørgsmål, som eleven selv skal dreje ind på deres uddannelsesniveau. Hjælpemidler, videndeling, innovation, refleksion

Dette forløb er blevet downloadet af 2 brugere

Læringsmål

  • Kompetencemål 5. Eleven kan selvstændigt arbejde med borger- og patientrettet forebyggelse, sundhedsfremme og rehabilitering i forhold til de hyppigst forekommende fysiske og psykiske sygdomme og funktionsnedsættelser.
  • 6. Eleven kan skabe et involverende samarbejde med borgere, patienter og pårørende, herunder vejlede og motivere gennem målrettet kommunikation
  • 12. Eleven kan selvstændigt anvende relevant velfærdsteknologi samt tage initiativ til implementering af ny viden og teknologi.

Beskrivelse

Opgaven er beregnet til, at eleverne kan lave hjemme eller enkeltvis på skolen. Hvis det er muligt, så lad eleverne afprøve teknologien. Dette er dog ikke et krav, da funktionaliteten gerne skulle skinne igennem i videoen. Eleverne kan med fordel se flere videoer på Videnscentrets playliste, inden de vælger de 3 film. Da de skal vælge en teknologi, der passer til deres uddannelse og argumentere for det

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.