Eriksons udviklingsteori med velfærdsteknologi, EUX

Målgruppe
EUX
Fagområde
Omsorg, Sundhed og Pædagogik
Varighed
5 timer 30 minutter
Uddannelse
Social- og sundhedsassistentuddannelsen
Den pædagogiske assistentuddannelse
Velfærdsteknologi (Øst)
Denne opgave tager udgangspunkt i Eriksons udviklingsteori, hvor eleverne skal placere teknologier som understøtter de forskellige livskriser
Beskrivelse
Erikson deler menneskets psykologiske udvikling op i 8 stadier. Hvert stadium indebærer en krise, hvor to mulige udfald stilles op mod hinanden. Under hver af disse kriser skal eleverne placere relevante Velfærdsteknologiske løsninger, der kan understøtte den menneskelige udvikling.
Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet.
Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi
Læringsmål
- Eleven kan i kendte situationer redegøre for ergonomiske principper, regler om . sikkerhed og arbejdsmiljø, samt deltage i forflytninger med og uden velfærdsteknologiske hjælpemidler, samt i enkle situationer reflektere over egenomsorg i jobudøvelsen.
- Eleven kan i kendte situationer indgå i relationer, samt understøtte rehabilitering, guidning og vejledning af borgeren til mestring af eget liv samt inddrage enkle faktorer, der fremmer og hæmmer motivationen for egenomsorg.
Materialet er blevet downloadet af 2 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.