Sanseintegration, GF2 PAU

Målgruppe

EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

2 timer 45 minutter

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Case til arbejdet med snoezelrum og sanseintegration på den Pædagogiske Assistent uddannelse. Casen handler om Oliver, der er 5 år og diagnosticeret med autisme. Sanser, snoezel, sanseintegration, arousal, stimuli, pædagogisk aktivitet, føle, taktil

Dette forløb er blevet downloadet af 10 brugere

Læringsmål

  • 4. Eleven kan arbejde selvstændigt med pædagogiske metoder, der understøtter trivsel, inklusion og udvikling
  • 5. Eleven kan selvstændigt igangsætte pædagogiske aktiviteter, der tilsigter deltagelse, involvering og medskabende processer for den pædagogiske målgruppe.
  • 9. Eleven kan selvstændigt varetage pædagogiske omsorgsopgaver, herunder etablere og indgå i professionelle relationer med den pædagogiske målgruppe.
  • 10. Eleven kan selvstændigt understøtte den pædagogiske målgruppes mestring af opgaver og udfordringer i dagligdagen

Beskrivelse

Eleverne lærer om sanseintegration og skal her prøve det på egen krop. Ved selv at stå i situationen, kan eleverne bedre udføre opgave. Eleverne skal herudover også gøre sig overvejelser og refleksioner om, hvornår sanseintegration giver mening for inklusion.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.