Billedanalyse med Green Screen, Dansk på D-niveau

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

1 timer 30 minutter

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse, Social- og sundhedshjælperuddannelsen, Social- og sundhedsassistentuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

Hop ind i billedet og lav en billedanalyse, hvor I selv er til stedet i billedet. Det er en sjov måde at gøre fremlæggelser lidt mere levende på og engagere flere elever

Dette forløb er blevet downloadet af 5 brugere

Læringsmål

  • Kommunikation 2. Eleven kan diskutere og kommunikere hensigtsmæssigt i samarbejde og samvær med andre og reflektere over forskellige former for kommunikation
  • Kommunikation 3. Eleven kan vælge og anvende it og multimodale medier hensigtsmæssigt og reflekteret til kommunikation, informationssøgning og formidling
  • Fortolkning 3. Eleven kan tolke og/eller uddrage relevant betydning af tekster, relateret til erhverv, uddannelse, samfund og dagligdag, på grundlag af analyse og diskutere tolkningen
  • Fortolkning 4. Eleven kan reflektere over og vurdere tekster relateret til erhverv, uddannelse, samfund og dagligdag på grundlag af analyse
  • Fremstilling 3 Eleven kan sammenligne og gå i dialog i erhverv og uddannelse om egne og andres skriftlige produkter, herunder skriveformål, målgruppe, genre og sprog
  • Fremstilling 4. Eleven kan vælge og anvende hensigtsmæssige repræsentationsformer med relevans for erhverv og uddannelse

Beskrivelse

Green screen giver muligheden for at lave fremlæggelser lidt anderledes. Når eleven selv er med i billedet i legen med teknologien, så motivere det flere elever til at deltage aktivt.
Denne opgave er god at kombinere med ”Symboler og fortolkning med VR”, da man på den måde har mulighed for at lave flere stationer til undervisningen, da opgaverne ikke aktivere så mange elever ad gangen.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.