Billedanalyse med Art Plunge VR, Dansk C-niveau

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2, Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik, Grundfag (Dansk, matematik, sprog)

Varighed

1 timer 30 minutter

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse, Social- og sundhedsassistentuddannelsen, Social- og sundhedshjælperuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

Gå på opdagelse inde i billederne med app’en Art Plunge. Virtual Reality, billedanalyse, kunst, billedkunst

Dette forløb er blevet downloadet af 7 brugere.

Læringsmål

  • Kommunikation 3. Eleven kan vælge og anvende it og multimodale medier hensigtsmæssigt, reflekteret og kritisk til kommunikation, informationssøgning og formidling
  • Kommunikation 2. Eleven kan diskutere, argumentere og kommunikere hensigtsmæssigt i samarbejde og samvær med andre og reflektere over samspillet mellem formål og forskellige former for kommunikation
  • Fortolkning 3. Eleven kan tolke og/eller uddrage relevant betydning af tekster, relateret til erhverv, historie, uddannelse, samfund og dagligdag, på grundlag af analyse og diskutere og vurdere tolkningen.
  • Fortolkning 4. Eleven kan metodisk reflektere over og vurdere tekster relateret til erhverv, uddannelse, samfund og dagligdag på grundlag af analyse og indgå i kritisk dialog om sin vurdering
  • Fremstilling 3. Eleven kan sammenligne og gå i kritisk dialog med folk fra uddannelse og erhverv om egne og andres skriftlige produkter, herunder om skriveformål, målgruppe, genre og sproglig stil og grammatisk forståelse
  • Fremstilling 4. Eleven kan vælge, anvende og begrunde hensigtsmæssige repræsentationsformer med relevans for erhverv, uddannelse og samfund

Beskrivelse

Denne opgave er god at kombinere med ”billedanalyse med green screen”, da man på den måde har mulighed for at lave flere stationer til undervisningen, da opgaverne ikke aktivere så mange elever ad gangen. Opgaver handler om at udforske og analysere billedet

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.