Arbejdsmiljø og ergonomi, PAU
Målgruppe
Hovedforløb
Fagområde
Omsorg, Sundhed og Pædagogik
Varighed
5 timer 00 minutter
Uddannelse
Den pædagogiske assistentuddannelse
I den her opgave går vi på opdagelse i arbejdsmiljøet gennem VR briller og psykiatriscenarier fra Videnscenter for Velfærdsteknologi Østdanmark. Specialinstitutioner, fysisk, psykisk, konflikt forebyggelse, psykiatrien, Virtual Reality
Beskrivelse
I den her opgave skal eleverne reflektere over voldsforebyggelse og den gode kommunikation i forhold til psykisk arbejdsmiljø. Derudover ligger der flere elementer i forhold til det fysiske arbejdsmiljø i form af indretning, lyd, lys, lugt, faldulykker mv. I forløbet henvises der til videnscenterets 360 graders psykiatri scenarier, som enten kan ses med VR briller eller med telefon/tablet.
Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Kollaboration i forløbet. Du kan læse mere om kompetencen her: Kollaboration
Læringsmål
- Eleven kan anvende viden om udviklingsforstyrrelser, funktionsnedsættelser samt misbrugsproblematikker, til at arbejde ressource orienteret med den pædagogiske målgruppe.
- Eleven kan anvende viden om det fysiske, kemiske, psykosociale og ergonomiske arbejdsmiljø, til at planlægge og udføre arbejdsopgaver.