Arbejde med digitalt legetøj PAU
Målgruppe
Hovedforløb
Fagområde
Omsorg, Sundhed og Pædagogik
Varighed
5 timer
Uddannelse
Den pædagogiske assistentuddannelse
Eleverne skal i forløbet, arbejde med digitalt legetøj. Eleverne skal lære at vælge relevant digital legetøj til deres målgruppe og lave en pædagogisk vurdering af det.
Beskrivelse
Digitalt legetøj er meget andet end Ipads og mobiltelefoner med alverdens spil. Digitalt legetøj kommer i mange former. Det er ikke længere et spørgsmål om hverdagen skal være digital for børn, men om hvordan. Derfor er det vigtigt at vælge de rigtige produkter og integrere dem så børnene lærer at bruge dem konstruktivt, kreativt og kritisk.
Eleverne skal her i forløbet arbejde med 2-3 former for digitalt legetøj og derefter lave en pædagogisk vurdering på det.
Ønsker du at arbejde (videre) med det 21. århundredes kompetencer, så indgår denne Teknologi i forløbet. Du kan læse mere om kompetencen her: Teknologi
Læringsmål
- Eleven kan anvende viden om den pædagogiske målgruppes legekultur, til at inddrage relevante digitale redskaber i den pædagogiske praksis.
- Eleven kan anvende viden om den pædagogiske målgruppes legekultur, til at begrunde inddragelsen af relevante digitale redskaber i den pædagogiske praksis.
- 7. Eleven kan målrettet anvende it, sociale og digitale medier som formidlings -, kommunikations og dokumentationsredskaber i den pædagogiske praksis.