Arbejde med digitalt legetøj PAU

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

5 timer

Fagområde

Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Øst)

Eleverne skal i forløbet arbejde med digitalt legetøj. Eleverne skal lære at vælge relevant digital legetøj til deres målgruppe og lave en pædagogisk vurdering af det.

Dette forløb er blevet downloadet af 1 bruger.

Læringsmål

  • Eleven kan anvende viden om motivation og demotivation hos forskellige pædagogiske målgrupper, til at vurdere og begrunde inddragelsen af sociale- og digitale medier som redskab til at motivere målgruppen til at deltage i fysisk udviklende aktiviteter
  • Eleven kan anvende viden om sociale og digitale mediers betydning for den pædagogiske målgruppes vurdering af egne æstetiske og kreative produkter, til at vurdere og begrunde inddragelsen af sociale- og digitale medier i en pædagogisk aktivitet
  • Eleven kan anvende viden om inklusions- og eksklusionsmekanismer til målrettet at observere hvordan gruppedynamikker påvirkes ved inddragelsen af sociale- og digitale medier i den pædagogiske praksis

Beskrivelse

Digitalt legetøj er meget andet end Ipads og mobiltelefoner med alverdens spil. Digitalt legetøj kommer i mange former. Det er ikke længere et spørgsmål om hverdagen skal være digital for børn, men om hvordan. Derfor er det vigtigt at vælge de rigtige produkter og integrere dem så børnene lærer at bruge dem konstruktivt, kreativt og kritisk.

Eleverne skal her i forløbet arbejde med 2-3 former for digitalt legetøj og derefter lave en pædagogisk vurdering på det.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.