Aktiviteter til ældre med Wizefloor, GF2 SOSU

Målgruppe

EUD GF2

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik, Grundfag (Dansk, matematik, sprog)

Varighed

2 timer 00 minutter

Fagområde

Social- og sundhedsassistentuddannelsen, Social- og sundhedshjælperuddannelsen

Velfærdsteknologi (Øst)

Wizefloor kan også bruges til at lave aktiviteter til ældre. Det er en sjov måde at aktivere på, hvor både krop og hoved er med i aktiviteten. Du kan oprette vendespil, quizzer og meget andet. Aktivitetsgulv, pædagogisk aktivitet, digitalkultur, læreplanstemaer, SMTTE-modellen, inklusion, legeklutur, digital

Dette forløb er blevet downloadet af 9 brugere

Læringsmål

  • Kompetencemål 4: Vejlede borgeren i brugen af velfærdsteknologiske hjælpemidler samt vejlede og støtte borgere i kontakten med det digitale Danmark
  • Vidensmål 10: Arbejdsrelaterede digitale og velfærdsteknologiske hjælpemidler

Beskrivelse

Eleverne skal lave en aktivitet til ældre, som fx kunne tage udgangspunkt i kendte steder i Danmark eller borgerens interesser, så det udover en fysisk aktivitet, bliver en aktivitet med reminscens.
Wizefloor er generelt en god måde at få eleverne til at bevæge sig på. Som underviser kan Wizefloor også bruges til at gøre repetition lidt sjovere ved fx at lave konkurrencer omkring udviklingstrin, konfliktrappe, læreplanstemaer, naturfag, dansk, engelsk og meget andet

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.