Målgruppe
EUD GF1, EUD GF2, Hovedforløb
EUD GF1, EUD GF2, Hovedforløb
Omsorg, sundhed og Pædagogik
01 timer 00 minutter
Den pædagogiske assistentuddannelse, Social- og sundhedsassistentuddannelsen, Social- og sundhedshjælperuddannelsen
Eleven skal i denne opgave arbejde med at vurdere et digitalt artefakt – i dette tilfælde et digitalt mikroskop til børn.
Dette undervisningsforløb er tilknyttet valgfaget teknologiforståelse uge 1. Læs mere om de andre forløb og om valgfaget her. Alle valgfagets forløb er tilgængelige på praxisOnline
Eleven skal i denne opgave arbejde med at vurdere et digitalt artefakt – i dette tilfælde et digitalt mikroskop til børn.
Eleven skal vurdere konsekvenser, muligheder og potentialer i et digitale mikroskop. Til at vurdere det digitale mikroskop skal eleven anvende et værktøj, der hedder 'vægtede kriterier'.
Vægtede kriterier kan anvendes på alle digitale artefakter, både inde for det sundhedsfaglige område, som det pædagogiske område.
Flere forløb omkring valgfagets uge 1:
- Identitetstyveri
- Brud på dataforordningen
- På jagt efter velfærdsteknologier
- Praksisnære VR og 360 graders scenarier
- Informationsspredning og adfærd