Set-up om Blokkodning

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Omsorg, sundhed og Pædagogik

Varighed

3 timer 00 minutter

Fagområde

Social- og sundhedsassistentuddannelsen, Social- og sundhedshjælperuddannelsen, Den pædagogiske assistentuddannelse

Velfærdsteknologi (Vest)

Eleverne arbejder med grundlæggende teknologiforståelse ved at blokkode.

Dette forløb er blevet downloadet af 2 brugere

Læringsmål

  • Der arbejdes med kompetencemål nr 12: Eleven kan selvstændigt anvende relevant velfærdsteknologi samt tage initiativ til implementering af ny viden og teknologi.
  • Somatisk sygdom og sygepleje avanceret niveau: 11. Eleven kan anvende viden om velfærdsteknologi i sygeplejen til at medvirke ved implementering af nye teknologiske løsninger i forhold til borgeren/patienten og pårørende, herunder telemedicinske løsninger
  • Somatisk sygdom og sygepleje ekspert niveau: 11. Eleven kan finde og anvende viden om velfærdsteknologi i sygeplejen til at medvirke ved implementering af nye teknologiske løsninger i forhold til borgeren/patienten og pårørende, herunder telemedicinske løsninger
  • Kvalitet og udvikling avanceret niveau: 8. Eleven kan anvende viden om velfærdsteknologi og innovative processer til at medvirke til implementering af nye teknologiske løsninger og arbejdsgange i den sundhedsfaglige praksis, herunder medvirke i anvendelse af telemedicin

Beskrivelse

Eleverne arbejder med grundlæggende teknologiforståelse ved at blokkode.
På hjemmesiden Hour of Code sættes ”blokke” sammen, der eksperimenteres og eleverne designer en dans med Anna og Elsa. Efterfølgende sættes kodning i en social- og sundhedsfaglig kontekst og eleverne arbejder med refleksion over, hvordan kodning anvendes og kan anvendes i plejen

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.