De 17 verdensmål

Målgruppe

EUD GF2, EUX, Hovedforløb

Fag / Emner

Teknologi, byggeri og transport

Varighed

8 timer 00 minutter

Fagområde

Anlægsstruktør-, bygningsstruktør- og brolæggeruddannelsen, Træfagenes Byggeuddannelse, Tagdækkeruddannelsen, Mureruddannelsen, Glarmesteruddannelsen, Køleteknikeruddannelsen, Ejendomsserviceteknikeruddannelsen

Håndværk – Bæredygtighed, Klimarenovering & Byggeri

De 17 verdensmål

Dette forløb er blevet downloadet af 3 brugere

Læringsmål

  • Struktør og brolægger 13) Eleven kan redegøre for hvilken betydning de sociale, økonomiske og politiske kræfter har for den aktuelle samfundsudvikling og udviklingen i virksomhederne, herunder de miljømæssige konsekvenser.
  • Træfagenes byggeuddannelse 13) Eleven kan redegøre for hvilken betydning, de sociale, økonomiske og politiske kræfter har for den aktuelle samfundsudvikling og for udviklingen i virksomhederne, herunder de miljømæssige konsekvenser.
  • Tagdækker 12) Eleven kan redegøre for, hvilken betydning de sociale, økonomiske og politiske kræfter har for den aktuelle samfundsudvikling og udviklingen i virksomhederne, herunder de miljømæssige konsekvenser.
  • Murer 3) Eleven kan gøre rede for, hvilken betydning de sociale, økonomiske og politiske kræfter har for den aktuelle samfundsudvikling og udviklingen i virksomhederne, herunder de miljømæssige konsekvenser.
  • Glarmester 12) Eleven kan anvende viden om forskellige organisatoriske principper i virksomheder og samspillet mellem udviklingen i samfundet og i virksomhederne, herunder de miljømæssige aspekter. Desuden anvende viden om arbejdsmarkedets opbygning, forskellige sociale systemer og det fagretlige system.
  • Køletekniker 6) Eleven kan udvise forståelse for globaliseringens indflydelse på virksomhedens arbejdsprocesser.
  • Ejendomsservicetekniker 14) Eleven kan vejlede brugere og beboere om det offentlige serviceapparat, boligsociale aktiviteter, boligers brug og vedligeholdelse, muligheder for ændringer af bygningers og boligers indretning samt vejlede om miljøbevidst adfærd i forhold til energiforbrug.

Beskrivelse

Hvordan står situationen til lokalt og globalt? Hvad kan vi gøre for at forbedre situationen? En fortælling om de 17 verdensmål og deres mål skal få elever til at komme med deres eksempler på løsninger.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.