Augmented reality til snedkere

Målgruppe

EUD GF2, Hovedforløb

Fag / Emner

Teknologi, byggeri og transport

Varighed

20 timer 00 minutter

Fagområde

Bygningssnedkeruddannelsen

Håndværk – Bæredygtighed

Augmented reality til snedkere

Læringsmål

  • Det er primært læringsmålet konstruktionslære, som app’en vedgår.

Beskrivelse

Appen kan vise realistiske 3D-modeller af nogle af de projekter, som eleverne skal arbejde med igennem deres uddannelse. Disse modeller kan gennem AR indsættes i den ”virkelige” verden i det faktiske størrelsesforhold, hvor eleverne kan gå rundt om produkterne og se detaljer.

Eleverne kan her gå helt tæt på og undersøge komplicerede samlinger fx svalehalesamlinger i et vindue, og der er mulighed for virtuelt at åbne og lukke skuffer samt skabe for derved at kunne se produktets funktioner og få de faglige begreber, der knytter sig til de forskellige komponenter, på plads. Endelig er der mulighed for at se målene på de enkelte dele, ligesom på en arbejdstegning.

Der er indtil videre lavet 3D-modeller til fire forskellige projektopgaver: et vindue, en trappe, et skab og et bord.

Download materiale for at se præsentationen af SnedkerAppen, samt for at få vejledning til download af appen.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.