VR-forløb Segmentering af målgrupper

Målgruppe
EUD GF1
EUD GF2
EUX
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Grundfag / Generelt for alle fagområder
Varighed
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Dette VR-forløb handler om segmentering af målgrupper i en bilforhandler. På denne side kan du finde en kort beskrivelse af VR-forløbet samt en zip-fil med et udfyldt didaktisk skema og en opgavebeskrivelse. Du har også mulighed for at se filmen på din skærm ved at gøre brug af ThingLink versionen, som du også kan finde på siden her.
Beskrivelse
Dette VR-forløb henvender sig til EUD og EUX til faget Afsætning. Dog kan forløbet også bruges på Detailuddannelsen. VR-forløbet tager afsæt i emnet Segmentering af målgrupper, hvor der er fokus på identificering af kundetyper. Filmen er optaget hos Autocentralen i Vejle, hvor deres elev, Mikkel, viser deres biler frem. Forløbet indeholder udelukkende analoge opgaver, som du kan vælge at gøre brug af. Du kan dog også vælge at udarbejde din egen opgave.
Forløbet er udviklet af følgende undervisere fra Campus Vejle:
Aage Tygstrup Jensen
Pernille Møller Jensen
Brian Johannsen
Medvirkende fra Autocentralen:
Michael Rand
Mikkel Lindhardt Nielsen
I zip-filen, som du kan downloade nederst på siden, finder du både et udfyldt didaktisk skema samt et dokument, der indeholder en opgavebeskrivelse inkl. forskellige kundetyper, som du kan vælge at inddrage i din undervisning.
Er du underviser på en af vores partnerskoler
Ønsker du at bruge dette VR-forløb, skal du først tjekke med din skoles VR-tovholder om filmen er på jeres bruger. Er den ikke det, skal du kontakte vores IT-didaktiske konsulent, Julie Andersen (juan@videnomdata.dk / 2528 4117), der vil sørge for at få hentet filmen ned på brugeren.
Underviser du ikke på en af vores partnerskoler
Kontakt da vores IT-didaktiske konsulent, Julie Andersen, (juan@videnomdata.dk / 2528 4117), for at høre nærmere om mulighederne.
Se og interager med filmen på en computer/mobilskærm
Vi har også udarbejdet en ThingLink version af filmen her, hvilket gør det muligt for dig, at dele et link med dine elever, så de kan se og interagere med 360 graders filmen på deres computer eller mobiltelefon, hvilket er særligt anvendeligt til eksempelvis fjernundervisning. ThingLink kan også sætte filmen i VR-mode, som gør det muligt for eleven at placere sin mobil i et par VR Cardboards, som er et billigere alternativ til VR-briller. Vi gør dog opmærksom på, at kvaliteten også er derefter.
Læringsmål
- Redegøre for metoder til at segmentere markeder og vælge målgruppe.
- Identificere målgruppens behov, købemotiver, købsadfærd og markedets trends.