VR-forløb Segmentering af målgrupper

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service, Grundfag (Dansk, matematik, sprog)

Varighed

Fagområde

Detailhandel med specialer

Viden Om Data

Dette VR-forløb handler om segmentering af målgrupper hos en bilforhandler. På denne side kan du finde en kort beskrivelse af VR-forløbet, en skærmoptagelse med et uddrag fra filmen samt en zip-fil med et udfyldt didaktisk skema og en opgavebeskrivelse.

Dette forløb er blevet downloadet af 1 bruger.

Læringsmål

  • Redegøre for metoder til at segmentere markeder og vælge målgruppe.
  • Identificere målgruppens behov, købemotiver, købsadfærd og markedets trends.

Beskrivelse

Dette VR-forløb henvender sig til EUD og EUX til faget Afsætning. Dog kan forløbet også bruges på Detailuddannelsen. VR-forløbet tager afsæt i emnet Segmentering af målgrupper, hvor der er fokus på identificering af kundetyper. Filmen er optaget hos Autocentralen i Vejle, hvor deres elev, Mikkel, viser deres biler frem. Forløbet indeholder udelukkende analoge opgaver, som du kan vælge at gøre brug af. Du kan dog også vælge at udarbejde din egen opgave.

Forløbet er udviklet af følgende undervisere fra Campus Vejle:
Aage Tygstrup Jensen
Pernille Møller Jensen
Brian Johannsen

Medvirkende fra Autocentralen:
Michael Rand
Mikkel Lindhardt Nielsen

I zip-filen, som du kan downloade nederst på siden, finder du både et udfyldt didaktisk skema samt et dokument, der indeholder en opgavebeskrivelse inkl. forskellige kundetyper, som du kan vælge at inddrage i din undervisning.

Ønsker du at bruge dette VR-forløb, skal du først tjekke med din skoles VR-tovholder om filmen er på jeres bruger. Er den ikke det, skal du kontakte vores IT-didaktiske konsulent, Julie (juan@videnomdata.dk), der vil sørge for at få hentet filmen ned på brugeren.

Her kan du se en skærmoptagelse af et uddrag fra VR-filmen:

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.