VR-forløb Datas rejse i online og offline handel

Målgruppe

EUD GF2, EUX, Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service, Grundfag (Dansk, matematik, sprog)

Varighed

Fagområde

Detailhandel med specialer, Kontor med specialer

Viden Om Data

Dette VR-forløb handler om Datas rejse i online og offline handel. På denne side kan du finde en kort beskrivelse af VR-forløbet, en skærmoptagelse med et uddrag fra filmen samt en zip-fil med et udfyldt didaktisk skema og en lærervejledning med opgavebeskrivelser.

Dette forløb er blevet downloadet af 16 brugere.

Læringsmål

  • Detailuddannelsen: Eleven har kendskab til, hvordan købsadfærden kan påvirkes ud fra forskellige parametre, herunder kundens aktuelle situation, omgivelser og ressourcer samt produktets karakter.
  • Detailuddannelsen: Eleven kan anvende viden om customer journey til at påvirke kundeadfærd online og i butik.
  • Detailuddannelsen: Eleven kan vurdere, hvordan funktioner på virksomhedens digitale platform påvirker kundens adfærd.
  • Detailuddannelsen: Eleven kan lave en handlingsplan for og skabe indhold til butikkens SoMe platforme
  • Handel med speciale i digital handel: Eleven har kendskab til hvordan købsadfærden kan påvirkes ud fra forskellige parametre, herunder kundens aktuelle situation, omgivelser og ressourcer samt produktets karakter.
  • Se flere læringsmål i det didaktiske skema, der er vedlagt i zip-filen i bunden på siden.

Beskrivelse

Dette VR-forløb henvender sig til grundfaget Afsætning samt Detailuddannelsen med specialer og Handelsuddannelsen med specialer her særligt digital handel.

VR-forløbet tager afsæt i datas flow og den digitale kunderejse. Eleven kan vælge mellem 3 spor:

Køb i fysisk butik (med og uden kundekort), køb på webshop og køb gennem Instagram. Forløbet skal give eleven en visualisering af, hvordan data opbevares, da man også kommer til at se et datacenter/serverrum. Eleven kommer til at se, hvilke data butikken indsamler om kunden alt afhængig af, hvilken kanal man benytter.

I zip-filen, som du kan downloade nederst på siden, finder du både et udfyldt didaktisk skema samt et dokument, der både indeholder en lærervejledning, der er delt op i før-under-efter samt opgavebeskrivelser.

VR-forløbet er udviklet i samarbejde med følgende undervisere fra Business College Syd:
Ida Lildholdt Jacobsen
Hans Peter Kjær
Hjalte Andreas Sparvath Brautsch
Erik Podgorski.

Derudover har følgende bidraget med at kvalificere VR-filmens indhold fra et fagligt og teknisk perspektiv:
Trine Bøndergaard, Chief Digital Officer, Markant
Nick Becker, Freelance Marketing Consultant and Stifter, Advedia
Jeannette Refstrup, Direktør, Strup & Strup Kommunikation

Ønsker du at bruge dette VR-forløb, skal du først tjekke med din skoles VR-tovholder om filmen er på jeres bruger. Er den ikke det, skal du kontakte vores IT-didaktiske konsulent, Julie (juan@videnomdata.dk), der vil sørge for at få hentet filmen ned på brugeren.

Her kan du se en skærmoptagelse af et uddrag fra VR-filmen:

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.