VR-forløb Datas rejse i online og offline handel

Målgruppe

EUD GF2, EUX, Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service, Grundfag (Dansk, matematik, sprog)

Varighed

Fagområde

Detailhandel med specialer, Kontor med specialer

Viden Om Data

Dette VR-forløb handler om Datas rejse i online og offline handel. På denne side kan du finde en kort beskrivelse af VR-forløbet og en zip-fil med et udfyldt didaktisk skema og en lærervejledning med opgavebeskrivelser. Du har også mulighed for at se filmen på din skærm ved at gøre brug af ThingLink versionen, som du også kan finde på siden her.

Dette forløb er blevet downloadet af 27 brugere.

Læringsmål

  • Detailuddannelsen: Eleven har kendskab til, hvordan købsadfærden kan påvirkes ud fra forskellige parametre, herunder kundens aktuelle situation, omgivelser og ressourcer samt produktets karakter.
  • Detailuddannelsen: Eleven kan anvende viden om customer journey til at påvirke kundeadfærd online og i butik.
  • Detailuddannelsen: Eleven kan vurdere, hvordan funktioner på virksomhedens digitale platform påvirker kundens adfærd.
  • Detailuddannelsen: Eleven kan lave en handlingsplan for og skabe indhold til butikkens SoMe platforme
  • Handel med speciale i digital handel: Eleven har kendskab til hvordan købsadfærden kan påvirkes ud fra forskellige parametre, herunder kundens aktuelle situation, omgivelser og ressourcer samt produktets karakter.
  • Se flere læringsmål i det didaktiske skema, der er vedlagt i zip-filen i bunden på siden.

Beskrivelse

Dette VR-forløb henvender sig til grundfaget Afsætning samt Detailuddannelsen med specialer og Handelsuddannelsen med specialer her særligt digital handel.

VR-forløbet tager afsæt i datas flow og den digitale kunderejse. Eleven kan vælge mellem 3 spor:

Køb i fysisk butik (med og uden kundekort), køb på webshop og køb gennem Instagram. Forløbet skal give eleven en visualisering af, hvordan data opbevares, da man også kommer til at se et datacenter/serverrum. Eleven kommer til at se, hvilke data butikken indsamler om kunden alt afhængig af, hvilken kanal man benytter.

I zip-filen, som du kan downloade nederst på siden, finder du både et udfyldt didaktisk skema samt et dokument, der både indeholder en lærervejledning, der er delt op i før-under-efter samt opgavebeskrivelser.

VR-forløbet er udviklet i samarbejde med følgende undervisere fra Business College Syd:
Ida Lildholdt Jacobsen
Hans Peter Kjær
Hjalte Andreas Sparvath Brautsch
Erik Podgorski.

Derudover har følgende bidraget med at kvalificere VR-filmens indhold fra et fagligt og teknisk perspektiv:
Trine Bøndergaard, Chief Digital Officer, Markant
Nick Becker, Freelance Marketing Consultant and Stifter, Advedia
Jeannette Refstrup, Direktør, Strup & Strup Kommunikation

Er du underviser på en af vores partnerskoler
Ønsker du at bruge dette VR-forløb, skal du først tjekke med din skoles VR-tovholder om filmen er på jeres bruger. Er den ikke det, skal du kontakte vores IT-didaktiske konsulent, Julie Andersen (juan@videnomdata.dk / 2528 4117), der vil sørge for at få hentet filmen ned på brugeren.

Underviser du ikke på en af vores partnerskoler
Kontakt da vores IT-didaktiske konsulent, Julie Andersen, (juan@videnomdata.dk / 2528 4117), for at høre nærmere om mulighederne.

Se og interager med filmen på en computer/mobilskærm
Vi har også udarbejdet en ThingLink version af filmen her, hvilket gør det muligt for dig, at dele et link med dine elever, så de kan se og interagere med 360 graders filmen på deres computer eller mobiltelefon, hvilket er særligt anvendeligt til eksempelvis fjernundervisning. ThingLink kan også sætte filmen i VR-mode, som gør det muligt for eleven at placere sin mobil i et par VR Cardboards, som er et billigere alternativ til VR-briller. Vi gør dog opmærksom på, at kvaliteten også er derefter.

Del dette link med dine elever

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.