Sociale medier | EUD: Afsætning C/USF

Målgruppe
EUD GF1
EUD GF2
EUX
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
5 timer
Uddannelse
Kontor med specialer
Titel: Strategisk markedsføring på SoMe.
Forløbet henvender sig til EUD: Afsætning C/USF. Forløbet giver eleverne indsigt i, hvordan virksomheder anvender sociale medier strategisk med henblik på at øge virksomhedens salg og brandværdi.
Beskrivelse
For virksomheder er sociale medier blevet en stor indtægtskilde. I dette forløb lærer eleverne, hvordan man som virksomhed strategisk kan anvende de sociale medier til at øge salg og brandværdi i virksomheden. I løbet af dette forløb vil de møde eksperter, som arbejder med markedsføring på de sociale medier. Bl.a. Simon Hansen, som er Head of SEM hos Morning Train, Simon Arvidsen, der er markedsanalytiker hos Riis rejser og Steffen Kjærulff, som er Kommunikationskonsulent hos UCL. De tre eksperter tager eleverne i hånden og giver dem spændende viden om, hvordan man som virksomhed skal begå sig på de sociale medier i en moderne verden.
Efter endt forløb skal eleverne have en grundlæggende forståelse af, hvad en markedsføringsplan er, hvad den anvendes til, og hvordan man strategisk kan tænke markedsføring på SoMe ind i virksomhedens markedsføringsplan.
Elever fra andre specialer vil også kunne anvende forløbet med den forudsætning, at elverne har grundlæggende kendskab til målgrupper og modeller herfor.
Læringsmål
- Eleven skal efter forløbet kunne udvise forståelse for målgruppens betydning for virksomhedens marketingmix og selvstændigt kunne argumentere for valg i forhold til målgruppen.
- Eleven skal efter forløbet kunne sammenligne offline og online og giver eksempler på online/offline-aktiviteter.
- Eleven skal efter forløbet selvstændigt kunne give konkrete eksempler på trends inden for sit erhverv.
- Eleven skal efter forløbet kunne anvende viden om service til at udarbejde forslag til god service (online/offline) før, under og efter købet med udgangspunkt i en konkret virksomheds målgruppe.
- Kompetencemål: Kernestof place, Channel marketing (single, multi, cross og omni).
- Kompetencemål: Kernestof promotion, Online markedsføring, sociale medier.