Målgruppe
EUD GF1, EUD GF2, EUX
EUD GF1, EUD GF2, EUX
Kontor, handel og forretning service
5 timer
Kontor med specialer
Titel: Strategisk markedsføring på SoMe.
Forløbet henvender sig til EUD: Afsætning C/USF. Forløbet giver eleverne indsigt i, hvordan virksomheder anvender sociale medier strategisk med henblik på at øge virksomhedens salg og brandværdi.
For virksomheder er sociale medier blevet en stor indtægtskilde. I dette forløb lærer eleverne, hvordan man som virksomhed strategisk kan anvende de sociale medier til at øge salg og brandværdi i virksomheden. I løbet af dette forløb vil de møde eksperter, som arbejder med markedsføring på de sociale medier. Bl.a. Simon Hansen, som er Head of SEM hos Morning Train, Simon Arvidsen, der er markedsanalytiker hos Riis rejser og Steffen Kjærulff, som er Kommunikationskonsulent hos UCL. De tre eksperter tager eleverne i hånden og giver dem spændende viden om, hvordan man som virksomhed skal begå sig på de sociale medier i en moderne verden.
Efter endt forløb skal eleverne have en grundlæggende forståelse af, hvad en markedsføringsplan er, hvad den anvendes til, og hvordan man strategisk kan tænke markedsføring på SoMe ind i virksomhedens markedsføringsplan.
Elever fra andre specialer vil også kunne anvende forløbet med den forudsætning, at elverne har grundlæggende kendskab til målgrupper og modeller herfor.