Sociale medier | Hovedforløb: Detail

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

4 timer 00 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer

Viden Om Data

Titel: SoMe takeover - detail
Dette forløb er udviklet til hovedforløbets detailuddannelser.
Virksomheder har hurtigt taget brugen af stories til sig som en del af markedsføringen på de sociale medier. Ofte kombineres det med, at marketingafdelingen i kortere eller længere tid afgiver kontrollen over virksomhedens sociale medier i det, der kaldes en takeover. Forløbet giver eleven forståelse for virksomheders brug af stories og takeovers af sociale medier.

Dette forløb er blevet downloadet af 36 brugere.

Læringsmål

  • Eleven skal kunne bruge stories i en arbejdsrelateret situation.
  • Eleven skal kunne udarbejde et forslag til en social media takeover af virksomheden.

Beskrivelse

En af de nyeste trends inden for sociale medier er brugen af stories. Virksomheder har hurtigt taget brugen af stories til sig som en del af markedsføringen på de sociale medier, hvor kunderne i stigende grad er kritiske og reklameresistente. Ofte kombineres det med, at marketingafdelingen i kortere eller længere tid afgiver kontrollen over virksomhedens sociale medier i det, der kaldes en takeover. Men hvad er stories og takeover egentlig, og hvad kan virksomheder bruge det til i deres forretningsudvikling? Er det fx muligt for virksomheder at anvende det til at forbedre deres markedsføring og komme i øjenhøjde med kunderne?

I dette undervisningsforløb skal vi se nærmere på, hvad stories og takeovers er, og hvordan det fungerer. Eleven vil også blive præsenteret for bud på anvendelse af disse fra eksperter i sociale medier.

Undervisningsforløbet skal klæde eleven på til at kunne løse udfordringen:

„Hvordan kan jeg anvende stories og lave en takeover af min virksomheds sociale medier?“

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.