Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
4 timer
Handelsuddannelse med specialer
Titel: CSR i virksomhedens SoMe-strategi
Forløbet henvender sig til hovedforløbets handelssuddannelse med specialer.
Forløbet giver eleven et indblik i, hvad Corporate Social Responsibility (CSR) er, og hvordan virksomheder kan bidrage til samfundet. Samtidig får eleven en grundlæggende forståelse for, hvordan det kan skabe værdi for virksomheden at arbejde strategisk med at formidle CSR-strategien gennem de sociale medier.
Forløbet kan også anvendes til faget Afsætning, såfremt underviser bidrager med fiktive virksomheder.
Kan man overhovedet koble sociale medier og virksomhedens CSR (Corporate Social Responsibility) sammen? Giver det mening at være online med virksomhedens CSR-strategi?
For en større og større gruppe forbrugere er det mere end et ønske, at moderne virksomheder tager et større socialt ansvar. Forbrugerne vil gerne høre om og følge med i, hvad virksomhederne gør på CSR-området, og derfor er det højaktuelt at lave en god og synlig strategi på de sociale medier, som handler om virksomhedens CSR.
Dette undervisningsforløb giver eleven indblik i, hvad Corporate Social Responsibility (CSR) er. Det handler, udover at virksomheden skal opføre sig ordentligt, om at bidrage til samfundet og dermed være en del af løsningen på de globale udfordringer, vi har i dag.
Når eleverne er igennem dette forløb, vil de have en grundlæggende forståelse for, hvordan de kan arbejde med CSR på de forskellige sociale platforme, samt hvilken værdi det giver de virksomheder, de arbejder i, hvis de arbejder målrettet med at formidle virksomhedens CRS-strategi gennem de sociale medier.
Undervisningsforløbet klæder eleven på til at kunne løse udfordringen:
"Hvordan formidler din virksomhed sin CSR-strategi via de sociale medier?"