Sociale medier – Handelsuddannelsen med specialer

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

4 timer

Fagområde

Handelsuddannelse med specialer

Databaseret Service & Forretningsudvikling

Titel: CSR i virksomhedens SoMe-strategi
Forløbet henvender sig til hovedforløbets handelssuddannelse med specialer.
Forløbet giver eleven et indblik i, hvad Corporate Social Responsibility (CSR) er, og hvordan virksomheder kan bidrage til samfundet. Samtidig får eleven en grundlæggende forståelse for, hvordan det kan skabe værdi for virksomheden at arbejde strategisk med at formidle CSR-strategien gennem de sociale medier.
Forløbet kan også anvendes til faget Afsætning, såfremt underviser bidrager med fiktive virksomheder.

Dette forløb er blevet downloadet af 2 brugere

Læringsmål

  • Kompetencemål: Eleven kan anvende og betjene it-værktøjer, som anvendes i virksomheden.
  • Målpind 1: Eleven kan ud fra forretningsforståelse medvirke til værdiforøgelse i virksomheden.
  • Målpind 2: Eleven kan anvende og vedligeholde data i overensstemmelse med gældende love og regler.

Beskrivelse

Kan man overhovedet koble sociale medier og virksomhedens CSR (Corporate Social Responsibility) sammen? Giver det mening at være online med virksomhedens CSR-strategi?

For en større og større gruppe forbrugere er det mere end et ønske, at moderne virksomheder tager et større socialt ansvar. Forbrugerne vil gerne høre om og følge med i, hvad virksomhederne gør på CSR-området, og derfor er det højaktuelt at lave en god og synlig strategi på de sociale medier, som handler om virksomhedens CSR.

Dette undervisningsforløb giver eleven indblik i, hvad Corporate Social Responsibility (CSR) er. Det handler, udover at virksomheden skal opføre sig ordentligt, om at bidrage til samfundet og dermed være en del af løsningen på de globale udfordringer, vi har i dag.

Når eleverne er igennem dette forløb, vil de have en grundlæggende forståelse for, hvordan de kan arbejde med CSR på de forskellige sociale platforme, samt hvilken værdi det giver de virksomheder, de arbejder i, hvis de arbejder målrettet med at formidle virksomhedens CRS-strategi gennem de sociale medier.

Undervisningsforløbet klæder eleven på til at kunne løse udfordringen:

"Hvordan formidler din virksomhed sin CSR-strategi via de sociale medier?"

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.