Målgruppe

EUD GF2

Fagområde

Kontor, Handel og Forretningsservice

Varighed

3 timer

Uddannelse

Handelsuddannelse med specialer

Detailhandel med specialer

Viden Om Data

I dette undervisningsmateriale vil eleverne lære at lave en persona, udforske begrebet 'markedsføringsplan' og dykke ned i, hvad en take-over er. Materialet indeholder tre sektioner, så du, som underviser, selv kan vælge, hvor meget af materialet, du vil gøre brug af.

Beskrivelse

Vidste du, at en video på Facebook får dobbelt så mange interaktioner som et billede, og 19 gange mere end en tekst? Typisk er videoindholdet på de sociale medier af mere positiv karakter, end hvad angår tekst og billeder. Tekst bliver oftere opfattet som mere seriøst indhold, som har en informativ rolle, som fx en pressemeddelelse fra Regeringen eller en kritik af en specifik service eller vare.

De forskellige sociale medier henvender sig til forskellige målgrupper, hvorfor det er vigtigt, at man vælger det rette sociale medie, men også det rette format, hvis man vil have modtageren til at interagere.

Eleverne vil i dette materiale lære at lave en persona, udforske begrebet ‘markedsføringsplan’ og dykke ned i, hvad en take-over er.

Materialet henvender sig til elever på USF – Handel og Detail.

Vi har opdelt indholdet i tre sektioner, der har en varighed á 50-65 min. Du kan derved selv vælge om du udelukkende gør brug af én sektion eller hele materialet.

Sektionernes overskrifter er:

  • Sociale medier (65 min.)
  • Strategi og planlægning (55 min.)
  • Take-over (50 min.)

Du kan bladre direkte i undervisningsmaterialet herunder.

Hvis du klikker på den turkise tekst herunder, vil e-bogen blive åbnet i en ny fane. Det link kan du kopiere og dele med dine elever.

Klik her og del linket med dine elever.

OBS! Log ind for at downloade den tilhørende lærervejledning, som du finder nederst på denne side.

Dette undervisningsmateriale er en re-didaktiseret udgave af vores tidligere forløb om Sociale medier. Vi har revideret og opdateret det og derved givet materialet et nyt liv. 

 

Opdateret december 2023

Læringsmål

  • Eleven kan præsentere et produkt, et koncept eller lignende over for en forsamling, herunder tilpasse formidlingen til forskellige målgrupper, kommunikationsstrategier og kommunikationskanaler.
  • Eleven kan selv og i samarbejde med andre planlægge og udføre afgrænsede formidlingsopgaver relateret til salg, indkøb og logistik.

Materialet er blevet downloadet af 17 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.