Målgruppe
EUD GF1, EUD GF2, EUX
EUD GF1, EUD GF2, EUX
Kontor, handel og forretning service
4 timer 45 minutter
Kontor med specialer
Titel: Mål SoMe-strategien med Google Analytics.
Forløbet henvender sig til EUD/EUX: Afsætning C. Forløbet giver eleven grundlæggende forståelse for vigtigheden af virksomheders anvendelse af sociale medier. Desuden lærer eleven, hvordan markedsføringsindsatsen på SoMe måles og dermed også kan optimeres vha. Google Analytics samt hvordan målgruppen er en vigtig del af SoMe-strategien.
Mange virksomheder er stadig i tvivl om, hvad det kræves af deres tilstedeværelse på de sociale medier, og de har svært ved at se et direkte resultat af at være tilstede på de forskellige sociale platforme. Det kræver en god og velovervejet strategi, så virksomheden derigennem sikrer, at markedsføringsindsatsen på de sociale medier skaber reelt værdi for virksomhedens målgruppe.
Strategier kræver mål, og det gør en SoMe-strategi også. Derfor er det vigtigt, at man er grundig og velovervejet, når en sådan strategi skal laves. Det er også vigtigt, at der bliver lavet opfølgning på strategien, så man sikrer, at tiltag, der ikke giver afkast annulleres, og virksomheden i stedet fokuserer på at lave mere af det indhold, der giver god respons. Der er et enormt stort potentiale i at arbejde med markedsføring på de sociale medier, men det kræver mange ressourcer, hvis virksomheden vil sikre gode resultater.
Elever fra andre specialer vil også kunne anvende forløbet med den forudsætning, at elverne har grundlæggende kendskab til målgrupper og modeller herfor.