Serviceinnovation med robotter | Kontorspecialet, offentlig adm.

Målgruppe
Hovedforløb
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
4 timer
Uddannelse
Kontor med specialer
Dette undervisningsmateriale inddrager servicerobotten, som en aktiv del af undervisning, hvor eleverne lærer, hvordan robotten kan bruges til serviceinnovation og i en Design Thinking proces.
Beskrivelse
Dette undervisningsmateriale henvender sig til Hovedforløbet – Offentlig administration. Emnet er serviceinnovation med robotter, hvor eleverne skal gennemføre en fasemodel, der hedder Design Thinking.
Undervisningsmaterialet her er udviklet af Campus Vejle, og handler om serviceinnovation og Design Thinking. Eleverne skal arbejde med udfordringen: Hvordan kan man anvende robotten til at lave en serviceinnovation i
sin organisation?
Materialet er bygget op i 6 steps som er:
1. Brainstorm
2. Præsentation af ideer
3. Udvælgelse af den bedste idé
4. Lav en prototype
5. Programmering af robot
6. Fremlæg for klassen
Læringsmål
- 10859 Innovation, kvalitet og samarbejde: ”Eleven kan anvende relevante metoder til planlægning, udførelse og evaluering af opgaver, projekter mv. herunder fx digitale metoder, innovationsprocesser, design-thinking mv.”